به روز بودن و تازگی اطلاعات از نقاط قوت «فهما» است

ممویی گفت: به روز بودن و تازگی اطلاعات از نقاط قوت فهما است و همین باعث خلاقیت والهام بخشی از فعالیت های دیگر کانون های مساجد سراسر کشور می شود.

«محمد حسین ممویی» امروز پنجشنبه ( ۲۹ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: به روز بودن و تازگی اطلاعات و اخبار فهما از نقاط قوت رویداد فهما است و همین باعث خلاقیت و الهام بخشی از دیگر کانون های مساجد سراسر کشور می شود.

مسئول کانون فرهنگی، هنری کانون «نخل های سوخته مسجد صاحب الزمان (عج) روستای آرو» تصریح کرد: رقابت سالم و استفاده از تجارب کانون های برتر از دیگر مزیت های طرح فهما است که باعث شده کانون های مساجد روستایی که زمینه فعالیت های فرهنگی، هنری بیشتری در اجتماع خود دارند، ازاین دو مولفه به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: به دلیل عدم دسترسی به اینترنت در «روستای آرو» برای بارگذاری فعالیت های کانون در «سامانه بچه های مسجد» با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، و مجبوریم برای ثبت اطلاعات کانون، فاصله ۴۰ کیلومتری تا گچساران را طی کنیم، که امیدواریم چاره ای برای این معضل اندیشیده شود.

ممویی در ادامه با اشاره به فعالیت کانون نخل های سوخته در «طرح ملی راهکار» اظهار داشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در رزمایش «همدلی و کمک های مومنانه» در قالب «طرح ملی راهکار»  ۳۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته  ۳ میلیون ریال شامل ( برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، مرغ، گوشت گوساله، حبوبات) بین افراد نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبودند و همچنین اقشار آسیب دیده از کرونا در «روستای آرو» توزیع شد.

وی با بیان اینکه با آغاز شیوع کرونا،  ۳۰۰ دستکش و ۱۵۰ ماسک بهداشتی به صورت رایگان بین مردم روستا توزیع شد، افزود: ضدعفونی مساجد و اماکن عمومی، ایست بازرسی ورودی و خروجی های روستا، اطلاع رسانی مردم در جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، از دیگر اقدامات اعضای کانون با همکاری پایگاه بسیج و شورای اسلامی روستا در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

این فعال فرهنگی، برگزاری کلاس های احکام، قرآن، آموزش شعر، داستان نویسی، مسابقات اذان و اقامه، نقاشی با موضوع کرونا و کتابخوانی، همچنین برگزاری نماز جماعت، دعای کمیل، زیارت عاشورا، اعمال شب های قدر و یادواره شهدا را از فعالیت های فرهنگی کانون برشمرد.

مسئول کانون فرهنگی، هنری نخل های سوخته، یادآور شد: تا قبل از شیوع کرونا اعضای کانون در رشته های ورزشی (فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، طناب زنی) و بازی های بومی، محلی (گرنا دوال، الختر) به صورت منظم فعالیت داشتند و دو سال پیاپی در رشته بازی های محلی در منطقه مقام اول را کسب کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شرکت نوجوانان و جوانان در کلاس های فرهنگی، هنری، ورزشی کانون های مساجد باعث سلامتی جسم و روح، افزایش اعتماد بنفس و همچنین پرورش روحیه همکاری و دوستی بین آنها می شود.

 

«روستای آرو» در ۴۰ کیلومتری شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و دارای ۳ مسجد و ۳ کانون فرهنگی، هنری فعال می باشد.

 

 

ستای آرو در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۰ کیلومتری شهرستان گچساران واقع شده و دارای ۳ مسجد و ۳ 

 

 

کد خبر 940152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha