۲کاروان زیرسایه خورشید به مازندران سفر می کنند

امامزاده با بیان اینکه امسال برای پیشگیری از گسترش کرونا ویروس ۲ کاروان زیر سایه خورشید از ۶تیرماه دراستان حاضر می‌شوند، گفت: خادمین حضرت رضا(ع) بعد از سالروز ولادت ولی نعمت مان حضرت ثامن الحجج(ع) مازندران را ترک می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «محمداسماعیل امامزاده» امروز(۲۹خرداد) در نشست با دبیران کانون های خدمت رضوی شهرستان ها و ارکان استان با محوریت برنامه های دهه کرامت در شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا که به میزبانی شهرستان سوادکوه برگزار شد، اظهار کرد: مازندران طریق الرضا است و خیل عظیمی از جمعیت استان دوست دارند خادم امام مهربانی ها باشند ولی این مهم با توجه به محدودیت های حوزه خادمیاری میسر نمی شود.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی در استان مازندران به تعطیلی موقت سامانه خادمیاری آستان قدس و اینکه در گام دوم خادمیاران براساس نیاز کانون ها جذب و ساماندهی می شوند، افزود: متاسفانه سال گذشته سامانه ثبت نام خادمیاران بسته شده است و متقاضیان خادمیاری باید شش ماه به صورت آزمایشی در محل زندگی خدمت کنند تا پس از ارزیابی جذب و ساماندهی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه 15 هزار و 676 خادمیار افتخاری حضرت رضا (ع) در استان مازندران فعالیت دارند،افزود: طبق آمار سه سال گذشته 223 میلیارد تومان هزینه خدمات رسانی به  87 هزار و 350 مورد بوده است.

 

امامزاده ضمن تحسین اقدامات ضد کرونایی خادمیاران رضوی استان در بخش تولید و توزیع اقلام بهداشتی و بسته های معیشتی بین نیازمندان، گفت: امسال برنامه های دهه کرامت با توجه به اهمیت حفظ سلامتی مردم با محدودیت های خاص و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی می شوند.

 

وی با بیان اینکه امسال برای پیشگیری از گسترش کرونا ویروس 2 کاروان زیر سایه خورشید از 6تیرماه دراستان حاضر می‌شوند، یادآورشد: خادمین حضرت رضا(ع) بعد از سالروز ولادت ولی نعمت مان حضرت ثامن الحجج(ع). مازندران را ترک می کنند.

 

*شرایط ثبت نام برای نام نویسی مردم در سامانه خادمیاری فراهم شود

« محمد سیاوشی»  در این نشست اظهار کرد: مردمان این خطه دل در گرو امام رئوف حضرت ثامن الحجج(ع) دارند و برای خدمت به محرومین به نیت امام رضا(ع) به صورت خودجوش پای کار هستند.

 

دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان سوادکوه تعداد خادمیاران ثبت نام شده در سامانه خادمیاری را به علت ضعف اینتریت پایین اعلام کرد و تصریح کرد: متقاضیان خادمیاری در شهرستان زیاد است لذا درخواست داریم شرایط لازم برای ثبت نام خادمیاران فراهم شود.

 

*سه کاروان زیرسایه خورشید دهه کرامت به مازندران سفر می کنند

«پیروز شمشیربند» در این نشست درخصوص مدت زمان حضور کاروان های زیرسایه خورشید در استان بیان کرد: با پیگیری ها برای سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا  از ۶ تیر ماه امسال به مدت هشت روز میزبان 2کاروان خادمان امام رضا(ع) در استان خواهیم بود.

 

دبیر شبکه جوانان رضوی مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی گفت:زمانبندی به طوری برنامه ریزی شده تا کاروان ها در  کل استان حضور یابند.  

 

وی اعضای هر کاروان را سه نفر شامل مبلغ،مداح و خادم اعلام کرد و افزود:در مراسمات امسال پرچم گردانی ممنوع بوده و استقبال از کاروان فقط در صورت رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی مجاز خواهد بود.

 

ششیربند دیدار با خانواده شهدای سلامت هر شهرستان را از برنامه های کاروان زیر سایه خورشید عنوان کرد و افزود: زمان توزیع نمک تبرکی  در نانوایی ها  ۱۳ تیر ماه همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) به صورت تمرکزی انجام خواهد شد.

 

وی،حداکثر زمان تعیین شده برای  حضور هر کاروان در برنامه های دهه کرامت خادمیاران استان را سی دقیقه اعلام کرد و یادآورشد:یک خبرنگار کاروان زیرسایه خورشید را همراهی خواهد کرد و بعد از تهیه عکس و خبر با هماهنگی دبیر اجرایی برنامه ها  اطلاع رسانی می  شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 940161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha