اولین کت کنفرانس وبینار تخصصی قلب و عروق در خاورمیانه برگزار شد

اولین کت کنفرانس وبینار تخصصی قلب و عروق به صورت ویدیو کنفرانس در خاورمیانه به همت بیمه سلامت خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرشاد کاشانی‌بیرگانی» عصر امروز (پنج شنبه ۲۹ خرداد) در حاشیه اولین کت کنفرانس وبینار تخصصی قلب و عروق به‌صورت ویدیو کنفرانس در خاورمیانه که با همکاری بیمه سلامت خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وبینار امروز جهت بررسی مسائل بیماران قلبی که قبلا آنژیوگرافی شده و تصمیم‌گیری درمورد آنها با چالش مواجه بوده، انجام شد.

 

دبیر و نائب رئیس انجمن قلب و عروق خوزستان افزود: قبل از کرونا در کلاس‌های قلب و عروق ایران و در دانشگاه‌های مختلف این موضوعات بررسی می‌شد اما برای اولین بار در کشور و خاورمیانه در فضای مجازی انجام شد.

 

وی اضافه کرد: فیلم‌ اکو، آنژیوگرافی و جراحی قلب در این وبینار پخش و هیاتی با چند متخصص فیلم‌ها را دیده و در مورد آن نظر می‌دهند و به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

 

کاشانی با بیان اینکه این وبینار برای اولین بار در خاورمیانه انجام‌ می‌شود تصریح کرد: اهمیت این موضوع آموزشی بودن آن است و دانشجویان دوره تخصص قلب، دستیاران تخصصی و همکارانی که کار آنژیو گرافی می‌کنند درمورد موضوعی بحث‌ و به نظر مثبت و واحدی می‌رسند.

 

وی با اشاره به اینکه سعی بر این است این وبینارها را در قالب انجمن قلب خوزستان به‌صورت هر ۲ ماه یک‌بار ادامه دهیم عنوان کرد: مضامین این وبینارها با موضوعات شیوع بیماری‌های قلبی در قالب انجمن قلب خوزستان انجام‌ می‌شود.

 

دبیر و نایب رئیس انجمن قلب خوزستان اذعان داشت: در این وبینارها هر شخصی در هر جای دنیا قرار دارد می‌تواند شرکت و به اطلاعات علمی دسترسی پیدا کند.

 

وی از حضور مهمان‌های خارجی مانند رئیس اتحادیه قلب اروپا و تعدادی از آمریکا در وبینارهای آینده نام برد و ابراز کرد: بیمه سلامت خوزستان به‌عنوان مجری این طرح بوده و برای اولین بار در کشور یک نهاد بیمه‌ای اسپانسر یک انجمن می‌شود.

 

این متخصص قلب و عروق وبینار اول امروز را با هدف مخاطب خاص شامل متخصصان سراسر کشور دانست و بیان کرد: وبینار دوم با هدف مخاطب عام بود که به زبان ساده درمورد فشارخون و قند در بیماران قلبی بحث می‌کند.

 

وی به اهمیت رسانه در کنار این وبینارها اشاره کرد و ادامه داد: این وبینار در کنار رسانه می‌تواند به عنوان بازوی قدرتمندی به سطح بهداشت جامعه و پیشگیری در مسائل قلب و عروقی کمک کند.

 

کاشانی با بیان اینکه رژیم غذایی سالم‌ می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها خصوصا قلبی عروقی را کاهش دهد یاد آور شد: می‌توان با پرهیز از خوردن فست‌فودها و غذاهای پر چرب از این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

 

کد خبر 940162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha