آغاز سند دار کردن اراضی کشت موقت در مرودشت

رحیمی گفت: در اراضی کشت موقت، مشهور به اراضی روستای «قلعه نو» از توابع شهرستان مرودشت، صدور سند به متقاضیان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عزیز رحیمی»، امروز (جمعه 30 خرداد) از صدور اسناد برای اراضی کشت موقت در مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: در پلاک های هشت و  ۹ مرودشت، مشهور به اراضی روستای «قلعه نو» از توابع شهرستان مرودشت، صدور سند به متقاضیان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: مطابق با مقررات در سال جاری، ۱۲ سند به متقاضیان تحویل داده شده  و ۲۰ سند دیگر نیز در حال بررسی است و پس از گذراندن مراحل قانونی به متقاضیان  تحویل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زارعینی که در مهلت مقرر قانونی تا پایان سال ۱۳۷۰ اسامی آنان به دفترخانه اسناد رسمی عامل معرفی شده  و به دلایلی اسناد خود را دریافت نکرده اند با  مجوز ستاد مرکزی هیئت های واگذاری زمین اسناد مربوطه به نمایندگی از سوی مالکین مستنکف امضا و صادر شده است.

رحیمی ادامه داد: مطابق با مقررات اراضی بایر و دایر که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار افراد غیر مالک قرار گرفته و روی زمین ها تا پایان سال ۵۹ کشت کرده اند (‌کشت موقت) به حکم ضرورت به کشاورزان متصرف واگذار شده است.

 وی اعلام کرد: بهره‌بردارانی که بر اساس قانون کشت موقت، زمین‌های کشاورزی را آباد کرده بودند برای تغییر سند اراضی وارد عمل شده اند و بدین ترتیب در راستای طرح ملی سند دار کردن اراضی کشت موقت، تعیین تکلیف این زمین‌ها آغاز شده است.

رحیمی تصریح کرد: روند سند دار کردن اراضی کشت موقت ادامه خواهد داشت و اسناد صادر شده با حضور مدیر امور اراضی استان فارس امضا و به نماینده زارعین تحویل شده است.

کد خبر 940195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha