ماندگاری و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» است

حجت‌الاسلام «علی موسوی»موسوی با تاکید بر اینکه ماندگاری و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» است، تصریح کرد: اگر امروزه عطر خوش وحی در قالب مذهب و آموزه‌های اخلاقی جامعه به مشام می‌رسد، به سبب تبلیغ پیامبران، اولیای الهی و مبلّغان بزرگ دینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه قیدار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قیدار با اشاره به در پیش بودن ماه ذیقعده، نخستین ماه‏ از سه ماه حرام اظهار کرد: ماه حرام به معنای ماه‏ احترام است و چهار ماه ذی‌القعده و ذی‌الحجه و محرم الحرام به تعبیر عارف بزرگ، مرحوم  قاضی ماه‏هایی است که مسلمین باید با توجّه بیشتر به خدای متعال و تعبّد بیشتر، خودشان را آماده‏ ورود در میدان‏های حسّاس و مهمّ زندگی کنند.

 

حجت الاسلام علی موسوی با بیان اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها روز دختر نام‌گذاری شده است که این یک افتخار بزرگی برای دختران ما هست در فضیلت دختر و دختردار شدن روایات زیادی از ائمه معصومین علیهم السلام وارد شده است، افزود: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در فرمایشات متعدد، دختران را چنین توصیف فرموده‏‌اند:«دختران، چه فرزندان خوبى هستند؛ مهربان، اهل انس و الفت با برکت و خوش‏ تربیت و دختران دلسوز و همدم‌‏هایی گران‏بها هستند.

 

وی با مرور رویدادهای خردادماه از جمله سالروز شهادت شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران سرسپرده ولایت و نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت بود و در سنگر نبرد دل دشمنان خدا را لرزانده بود که حضرت امام در موردش فرمود: «چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید.

 

موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره دیگر شهدا از جمله اساتید بسیجی گفت:ویژگی شهید چمران، شهید سلیمانی و اساتید بسیجی شهید، مثل دکتر شهریاری، احمدی روشن، محمدی و ... که به شهید چمران اقتدا کردند این بود که هرگز خود را ندیدند و به خدا رسیدند..

 

امام جمعه قیدار تاکید کرد: امروز به غیرتمندی استادان ارزشی بیش از هر زمان دیگر در محیط دانشگاه‌ها نیاز است و اساتید بسیجی ما باید شهید چمران را الگوی خود قرار دهند تا در این جنگ نرم که جوانان و دانشگاهیان و خانواده‌های ما هدف گرفتند غیرتمندانه از مرزهای اعتقادی و ارزش های اسلامی دفاع کنند.

 

وی به در پیش بودن روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی (سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی) اشاره کرد و افزود: سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را به همگان و به ویژه سنگربانان جبهه تبلیغ معارف ناب و احکام اسلامی و مجموعه بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی تبریک می گویم و از خداوند متعال توفیقات روز افزون برای مبلغین عزیز در عرصه اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی مسئلت دارم.

 

موسوی با تاکید بر اینکه ماندگاری و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» است، تصریح کرد: اگر امروزه عطر خوش وحی در قالب مذهب و آموزه‌های اخلاقی جامعه به مشام می‌رسد، به سبب تبلیغ پیامبران، اولیای الهی و مبلّغان بزرگ دینی است، چنانکه قرآن کریم وظیفه اصلی پیامبران را تبلیغ آیین الهی می‌داند و خداوند متعال، بندگانش را دوست دارد که یکی از نشانه‌های این دوست داشتن آن است که آنان را به حال خود رها نکرده است.

کد خبر 940223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha