فعالیت فرهنگی، تبلیغی روحانیان در ۱۲۰ روستای گیلان/ مبلغان دینی حمایت شوند

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه روحانیون نقش ارزنده‌ای در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا بهداشت روح و روان جامعه دارند گفت: روحانیون در ۱۲۰ روستای گیلان با کمترین حمایت، بالاترین خدمات فرهنگی و تبلیغی را انجام‌ می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» امروز (شنبه، ۳۱ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارکرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از سازمان های مهم و ارزشی در تبلیغ دین اسلام و نظارت بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی و مقابله با هجمه‌های دشمنان محسوب می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شبکه‌های مردم‌نهاد دینی، هیئت‌های مذهبی و موسسات قرآنی، فرهنگی در کنار این سازمان مشغول فعالیت هستند گفت: این نهادها مهمترین شبکه‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد هستند که بدون هیچ ادعایی در کنار این سازمان به ترویج فرهنگ دینی و اسلامی می‌پردازند.

 

حجت الاسلام مهدوی اذعان کرد: نظارت، هدایت و حمایت از جمله اهداف این سازمان برای تشکل‌های مردم نهاد تحت پوشش محسوب می‌شود.

 

*سازمان تبلیعات اسلامی کمترین بودجه را دریافت می‌کند

وی با تاکید بر اینکه حمایت از این موسسات و شبکه‌های مردمی، مذهبی و قرآنی نیازمند اعتبارات ویژه است افزود: امیدواریم مسئولان ارشد استانی و کشوری در تخصیص اعتبارات به سازمان تبلیغات اسلامی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: سازمان تبلیعات اسلامی کمترین بودجه را نسبت به دیگر دستگاه‌های اجرایی دریافت می‌کند در حالیکه فعالیت در حوزه رسالت این سازمان نیازمند اعتبارات و نگاه ویژه است.


وی خاطرنشان کرد: رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان از دیگر رسالت‌های این سازمان شمرده می‌شود.


حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ روحانی در روستاهای گیلان مستقر هستند گفت: در برگزاری کارگاه‌های بصیرت‌افزایی، جلسات توجیهی و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در روستاها با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

 

*روحانیون با حداقل حقوق در روستاها در حال فعالیت هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه روحانیون با حداقل حقوق در روستاها در حال فعالیت هستند افزود: دریافت حقوقی روحانیون با توجه به شرایط سخت اقتصادی زیبنده این قشر توانمند نبوده و ارائه خدمات رسانی فرهنگی و اجتماعی را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

 

وی اضافه کرد: یک روحانی روستا علاوه بر برپایی نماز جماعت به جذب و تربیت جوانان منطقه و ارائه خدمات اجتماعی با رویکرد جهادی می‌پردازد و با وجود فعالیت‌های گسترده، یک سوم حقوق یک معلم را هم دریافت نمی‌کند.


حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاصی و مصوب این سازمان را بزرگ‌نمایی نکنید افزود: واقعیت‌ها بیان شود زیرا با بزرگ‌نمایی های بی‌جهت فضای روانی نامطلوب بین مردم و فعالین این حوزه ایجاد می‌شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام برای جذب جوانان و ایجاد موانع فکری و اخلاقی اعتبارات بسیاری هزینه می‌کنند.


وی اضافه کرد: با وجود این تهدیدات، روحانیون فعالیت‌ها و مجاهدت‌های گسترده‌ای برای حفظ، حراست، امنیت و بهداشت روانی و معنوی آحاد جامعه انجام می‌دهند.

 

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه مبلغان دینی و هیئت‌های مذهبی بایستی مورد حمایت ویژه قرار گیرند تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان با توجه به آسیب های اجتماعی بین جوانان و خانواده‌ها بایستی با سازمان تبلیغات اسلامی در ایجاد بهداشت و سلامت روان و آرامش روحی و روانی تعامل گسترده‌ای داشته باشد.

 

*شناسایی ۹۷۰ هیئت مذهبی در گیلان

وی با تاکید بر اینکه روحانیون  در ۱۲۰ روستا با کمترین حمایت، بالاترین خدمات فرهنگی و تبلیغی را انجام‌می دهند اذعان کرد: ۹۷۰ هیئت مذهبی در گیلان شناسایی شده است که از این مجموع ۲۴۵ هیئت در دوران بحران کروناویروس فعالیت اقتصادی و بهداشتی را به نیازمندان ارائه داده‌اند.

 
حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۹۸ مداح فعال شناسایی و  به ثبت رسیده‌اند گفت: ساماندهی نیروی انسانی، برپایی کارگاه‌های آموزشی برای اقشار تاثیرگذار چون ائمه جماعت مساجد و روحانیون مبلغ و مسئولین هیئت‌‌های مذهبی در تشریح گام دوم انقلاب، اعزام مبلغ، فعالیت‌های فرهنگی در سواحل استان طی سال گذشته با برگزاری جنگ‌های شادی و تبلیغ چهره به چهره توسط روحانیون، تشکیل کاروان بین المللی احباب الامهدی در اربعین حسینی سال گذشته و اعزام روحانیون آشنا به زبان‌های خارجی به این کاروان طی امسال که طرح ابتکاری گیلان بود، از دیگر فعالیت‌های این سازمان شمرده می‌شود.

 

*فعالیت  ۶۳تشکل قرآنی در بحران کرونا ویروس

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به بحران کروناویروس و فعالیت‌های گسترده سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون اشاره و اظهارکرد: روحانیون با استقرار در بیمارستان‌ها فعالیت‌های چشم‌گیر و بی‌نظیری در بحران کرونا ویروس در کنار کادر درمان  داشتند.


وی اضافه کرد: در این بحران، منابع مالی بسیاری از مرکز جذب شده و بین گروه‌های جهادی، تشکل‌ها و نهادهای مردمی جهت ارایه خدمات ارایه شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر  ۶۵ خانه عالم در گیلان احداث شده است خاطرنشان کرد:  ۱۴ باب خانه عالم  نیز در دست ساخت است.


وی اضافه کرد:  ۱۹۵ خانه قرآنی شهری و روستایی در گیلان فعال است که از این مجموع  ۶۳تشکل قرآنی در بحران کرونا ویروس فعال بودند .

 

حجت الاسلام مهدوی به ارائه مدرک عالیه به محافظان قرآن اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۱۴۵ نفر از حافظان ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز مدرک فوق دیپلم ، لیسانس و فوق لیسانس و دکتر را دریافت کرده اند.


 وی از برگزاری آزمون برای دریافت مدرک عالیه حافظان قرآن خبر داد و  تصریح کرد:  ۲۹ تیر ماه امسال حافظان ۱۰ جز با بالا در این آزمون شرکت کرده و پس از دریافت نمره حد نصاب مدرک عالیه دریافت می‌کنند.

کد خبر 940481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha