شرکت ۶هزار نفر در دوره طرح ولایت سال ۹۸/فارغ التحصیلی ۶۰ هزار نفر در طول ۲۴ سال

حجت الاسلام ابوترابی از شرکت ۶هزار نفر در دوره طرح ولایت سال ۹۸ خبرداد و گفت: ما در سال گذشته با ۳۰ نهاد رسمی کشور در برگزاری این طرح همکاری داشتیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «محمدصادق ابوترابی» عصر امروز در نشست خبری «طرح تابستانی ولایت» که در سالن اندیشه مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به کتاب های تدوین شده برای آموزش در طرح ولایت یادآور شد: این کتاب ها با مبانی عقلانی دقیق و به صورت کاملا تخصصی نوشته شده و نیازمند آموزش ویژه است.

 

معاون آموزش مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مآب افزود: یکی از کارهایی که در مرکز مآب شروع شده است، بحث تدوین همین کتاب ها برای سطوح پایین تر است چراکه خود حضرت آیت الله مصباح تأکید داشتند که این مباحث عمومی شود و به اقشار پایین تر از نظر سطح سواد هم برسد.

 

وی عنوان کرد: تدوین و ساده سازی این کتب برای دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی، پایان ابتدایی، پایان دبیرستان دوره اول، پایان دبیرستان دوره دوم در چهار سطح شروع شده و تقریبا دو بخش اول و سوم به اتمام رسیده است؛ به عنوان مثال برای سطح اول دقیقا مباحث معرفت شناسی در قالب داستان نوشته شده و تصویر سازی هم می‌ شود، کتاب دبیرستان دوره اول هم تقریبا رو به اتمام است و انشاءالله تا یک ماه آینده رونمایی می‌ شود.

 

حجت الاسلام ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تقاضاهای بین المللی نیز از این طرح وجود داشته است، از این رو برای برگزاری طرح ولایت برای دانشجویان جهان اسلام نیز هماهنگی هایی هم انجام شد ولی به دلیل شرایط خاص بهداشتی هنوز به قطعیت نرسیده است ولی مذاکرات اولیه برای دانشجویان جهان اسلام انجام شده است به همین جهت مرکز مآب به دنبال ترجمه کتاب ها بوده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی عنوان کرد: ترجمه عربی چهار کتاب تکمیل شده و ترجمه انگلیسی دو کتاب نیز شروع شده است و یکی از کتب این طرح به زبان اسپانیولی در حال ترجمه است که در ماه های آینده منتشر خواهد شد.

 

وی با بیان این که این کتاب ها نیازمند تدریس بوده و شبیه بسیاری از کتب درسی نیازمند استاد است، ابراز داشت: این کتاب ها در کتاب فروشی ها هست ولی به ویژه افراد معمولی و طلاب و دانشجویان باید با حضور اساتید از این مباحث استفاده کنند.

 

معاون آموزش طرح ولایت با بیان این که مراکز دیگر غیر مرکز آموزش اندیشه های بنیادین نیز می‌توانند این دوره ها را برگزار کنند، یادآور شد: اما دوره ای که بخواهد گواهی رسمی دریافت کند باید از طریق مرکز مآب و با مجوز این مرکز باشد، چراکه ما از استادان مبرزی استفاده می‌ کنیم که در دوره های تخصصی ما شرکت کرده اند و تا کنون 350 استاد، تربیت داده شده اند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: ما در سال 98 از ابتدای سال تا پایان سال شش هزار فراگیر را آموزش دادیم که در دوره های ما شرکت کرده اند و به آنها گواهی قبولی دوره ها اعطا شده است؛ ما در طول این دوره ها با 30 نهاد همکاری کردیم و در مجموع در طی این 24 سال بیش از 60 هزار نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به این که هر کتاب در حد دو واحد تدریس می‌ شود و لذا مجموعا شش 14 جلسه حداقل برگزار می‌ شود و با مباحثات حدود 17 جلسه می‌ شود و لذا بیش از 100 ساعت وقت می‌ خواهد و دوره های برگزاری ما معمولا چهل روزه است.

 

وی اضافه کرد: البته دوره های دانش آموزی اگر انشاءالله برای اولین بار برگزار شود، که یک دوره در یک کلاس به صورت آزمایشی کار خود را آغاز خواهند کرد، پیش بینی می کنیم که آن دوره حدودا دو دوره 10 روزه باشد.

کد خبر 940675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha