جنوب کرمان در وضعیت قرمز کرونا 

علی اصغر خیرخواه گفت: با افزایش مبتلایان به کووید۱۹ زنگ خطر جدی شیوع کرونا در جنوب کرمان به صدا درآمده است و وضعیت شیوع کرونا در اکثر نقاط هفت شهرستان جنوبی به خصوص در شهرستان های جیرفت، کهنوج و قلعه گنج قرمز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «علی اصغر خیرخواه» ضمن هشدار به مردم، گفت: با افزایش مبتلایان به کووید۱۹ زنگ خطر جدی شیوع کرونا در جنوب کرمان به صدا درآمده است و وضعیت شیوع کرونا در اکثر نقاط هفت شهرستان جنوبی به خصوص در شهرستان های جیرفت، کهنوج و قلعه گنج قرمز است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گردش ویروس کرونا در مناطق مختلف جنوب استان را بسیار فعال اعلام کرد و افزود: متاسفانه روزانه شاهد افزایش موارد بستری در بیمارستان های جیرفت و کهنوج هستیم و از ۴ هفته گذشته به دلیل افزایش مسافرت‌ها، عدم توجه به پروتکل های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک، برگزاری مراسم ها، افزایش ورود مسافران به خصوص از بندرعباس روند ابتلا به ویروس کرونا در جنوب کرمان صعودی شده است.

وی تاکید کرد: از دادستان ها و فرمانداران شهرستان های جنوب کرمان تقاضا دارم به طور جدی با متخلفین و کسانی که به بهداشت عمومی ضربه می زنند برخورد کنند و همچنین ضمانت اجرایی برای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در هر هفت شهرستان در نظر گرفته شود.

خیرخواه با توصیه مردم ماندن در خانه، تصریح کرد: خطر بسیار جدی است و همه باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که تمام شهرها آلوده هستند و احتمال ابتلا به ویروس کرونا در خارج از منزل، زیاد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: کادر بهداشت و درمان خسته اند و تاکنون بیش از ۲۲۰ نفر از کارکنان گروه های مختلف بهداشت و درمان جنوب استان، به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که تعدادی پس از درمان به محل کار بازگشته و در حال خدمت رسانی هستند.

وی در خاتمه ضمن ابراز تاسف، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون ۳۴ بیمار کووید ۱۹ در جنوب استان جان خود را از دست داده اند و اگر رعایت نشوند این آمار افزایش می یابد.

کد خبر 940712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha