تدابیر مدیریتی و اختیارات استانی راهکار رفع مشکلات استان است

فرخزاد گفت: رفع بسیاری از مشکلات ممکن است نیاز به اعتبارات چندانی نداشته باشد و تنها با تدابیر مدیریتی و واگذاری اختیارات به استان ها قابل رفع و پیگیری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «علی فرخزاد» در نشست با فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس بیان کرد: واگذاری اختیارات شهرهای زیر 50 هزار نفر به استان یکی از مطالبات جدی بوده و با اجرایی شدن این قانون بسیاری از مشکلات شهرهای کوچک به راحتی قابل رفع و بررسی است .

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین توزیع ارزش افزوده بر اساس جمعیت را به ضرر شهرهای کوچک و روستاها دانست و افزود: در توزیع این اعتبار نباید تنها به جمعیت بسنده کرد بلکه پارامترهای تاثیر گذار دیگری هستند که باید در توزیع این اعتبار لحاظ شوند.

 

وی عنوان کرد: اما سلب اختیارات استانی در خصوص جابه جایی این اعتبارات و توزیع آن بر اساس سرشماری نفوس سال 95 که در قانون ششم برنامه توسعه به تصویب مجلس رسیده باعث شده استان نتواند بر مبنای نیاز روستاها و شهرها آن را توزیع کند.

 

فرخ زاد خاطر نشان کرد: در استان قزوین بر مبنای جمعیت شهری به روستایی سهم ارزش افزوده روستاها 24 درصد از ارزش افزوده بود که با توجه به اختیارات استانی سهم حداکثری 30 درصدی برای روستاها در نظر گرفته شد .

کد خبر 940730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha