تصویب سند راهبردی مدیریت بحران

وزیر کشور از تصویب سند راهبردی مدیریت بحران در نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در حاشیه نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه امروز گفت: طبق قانون جدید مدیریت بحران باید سند راهبردی مدیریت بحران را تنظیم کنیم و این سند را به تصویب شورای عالی مدیریت بحران برسانیم.

 

وزیر کشور افزود: حدود 21 مورد آیین نامه، دستورالعمل و برنامه های عملیاتی داریم که برای همه حوادث و موارد سوانح طبیعی و غیر طبیعی این برنامه ها عملیاتی باید دیده شود که شامل سازمان کار، منابع و تجهیزات است.

 

وزیر کشور اظهار کرد: با تلاش همکاران در ستاد مدیریت بحران و پژوهشکده سوانح طبیعی و همکاری دانشگاه ها و مدیران اجرایی با تجربه سند راهبردی مدیریت بحران تصویب شد.

 

رحمانی فضلی اظهار کرد: این سند برای تصویب نهایی و اجرا به شورای عالی ارجاع می شود. همچنین امروز مجموعه برنامه ها و اقدامات انجام شده مورد بحث قرار گرفت و به زودی این برنامه ها به تصویب می رسد.

 

وی در مورد موضوعات مهم جلسه امروز با اشاره به موضوع شرایط ویژه تهران و مدیریت بحران در این کلان شهر گفت: قرار شد از طرف وزیر کشور به عنوان مسئول مدیریت بحران کلان شهر که تنها موردی است که وزیر کشور به عنوان مسئول شهر و شهرستان انتخاب می شود با انتخاب جانشین و تعیین شرایط و وظایف و مأموریت های تعیین شده به شهردار تهران این موضوع حل و فصل شود.

 

وی در مورد سند راهبردی مدیریت بحران اظهار کرد: در این سند پنج هدف عمده دیده شده که ناظر بر قانون است و نیازها و مشکلاتی که تاکنون مواجه بوده ایم را در بر می گیرد.

 

وی گفت: جای این سند در کشور واقعا خالی بود و در زیرمجموعه هر هدف سه راهبرد در نظر گرفته شده که مسیر تحقق آن اهداف هستند.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: در زیرمجموعه هر یک از راهبردها برنامه های عملیاتی دیده شده که متناسب با موضوع و دستگاه طراحی شده است.

 

وی گفت: سه کمیته برای این منظور در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین کمیته ها کمیته تبلیغات، آموزش و اطلاع رسانی است.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در این سند آن بود که با پیش بینی و پیشگیری و آمادگی لازم برای کاهش خطر مدیریت بحران را قبل از واقعه انجام دهیم البته به غیر از مواردی که غیر قابل پیش بینی هستند، مانند زلزله که در این مورد نیز می توان بر روی کاهش خسارت ها برنامه ریزی کرد.

 

وی گفت: در رویکرد پیش بینی، پیشگیری و کاهش خطر، آموزش و تبلیغات نقش مهمی دارند. امیدواریم با تدبیر این مجموعه اقدامات بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم./

 

 

 

کد خبر 940876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha