بازگشایی سالن های سینما و تئاتر با پروتکل های بهداشتی در گلستان

کشمیری گفت: برحسب تصمیم ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی سالن های سینما و تئاتر با پروتکل های بهداشتی و ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» ظهر امروز (یکشنبه یکم تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: براساس مصوبه ملی ستاد کرونا سالن های موسیقی و سینما از اول تیرماه بازگشایی می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: هنرمندان موسسات هنری، گالری ها، آموزشگاه ها، مراکز موسیقی و نمایشی با بحران معیشت رو به رو هستند و این بحران برای آنها در حال تبدیل شدن به فاجعه است.

 

کشمیری بیان کرد: در سطح استان گلستان هنرمندانی داریم که پنج ماه اجاره بهای مراکز خود را پرداخت کردند ولی درآمدی نداشتند.

 

وی بیان کرد: از سویی دیگر موضوع افسردگی پساکرونا نیز مطرح است و اگر بنا است همچنان با کرونا ادامه دهیم باید به فکر نشاط و تفریح خانواده ها باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: در استان گلستان بعد از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و فوت آیت الله میبدی و کرونا تقریبا هشت ماه هیچ فعالیت شادمانه از کنسرت و غیره برگزار نشده است.

 

کشمیری بیان کرد: با توجه به موافقت ستاد ملی کرونا در شهرهای زرد و سفید با حفظ پروتکل های بهداشتی این مراکز به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

وی یادآور شد: برای سالن های تئاتر و سینما بلیط فروشی دستی نیست و باید از فضای مجازی رقم خرید بلیط رقم بخورد و تنها 50 درصد ظرفیت سالن برای فروش بلیط و سالن ها در نظر گرفته می شود و همچنین این سالن ها همواره ضد عفونی می شوند و ورود افراد به سالن با تب سنجی اتفاق می افتد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: کارکنان انتظامات در سالن ها از دستکش و ماسک استفاده می کنند و فاصله زمانی دو ساعت برای ورود و خروج باید رعایت شود و در هنگام تمرین گروه های تئاتر باید از ماسک استفاده کنند.

 

کشمیری تاکید کرد: تیزرهای بهداشتی نیز قبل از برگزاری نمایش و یا اکران فیلم بین تماشاگران توزیع می شود.

 

کد خبر 940967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha