اجرای ۳ ویژه‌برنامه به‌مناسبت دهه کرامت در کانون‌های  مساجد اروند

قانعیان از اجرای سه ویژه‌برنامه در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به‌مناسبت دهه کرامت توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.

«حسین قانعیان» امروز (یکشنبه ۱ تیر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند ضمن تبریک به‌مناسبت فرارسیدن ایام دهه مبارک کرامت اظهار کرد: دهه کرامت از یکم ماه ذی‌القعده همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و با ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) در یازدهم این ماه عزیز به پایان می‌رسد که هر ساله در ایران اسلامی برنامه‌های مختلف جشن و شادی برگزار می‌شود اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا متاسفانه اجرای برنامه‌های شادی و جشن در فضاهای عمومی به‌ویژه مساجد از ما سلب شده است.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند افزود: روز یکم ذی‌القعده به‌عنوان روز دختر، پنج ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی‌القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

 

وی از برگزاری و اجرای سه ویژه‌برنامه در ایام دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آبادان و خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: اولین برنامه ما بدین صورت خواهد بود که مقرر شده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در این ایام مبارک و فرخنده بسته‌های حمایتی را همانند رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه در ابعاد وسیع‌تری میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا ویروس توزیع کنند.

 

قانعیان تصریح کرد: همچنین مقرر شده در دومین برنامه به‌مناسبت دهه کرامت واحد خواهران چند کانون فرهنگی هنری مساجد را در منطقه آزاد اروند فعال و راه‌اندازی کنیم.

 

وی با اشاره به جذب بانوان توانمند در جهت شکوفایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این منطقه عنوان کرد: پس از راه‌اندازی این واحد‌ها از بانوان توانمند و با استعداد در راستای فعال کردن واحد خواهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آبادان و خرمشهر دعوت خواهیم کرد تا ضمن کمک به این مجموعه هرچه زودتر شاهد شکوفاتر شدن این کانون‌‌ها در منطقه نیز باشیم.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند از برگزاری مسابقات فرهنگی در ایام دهه کرامت خبر داد و یاد آور شد: در این راستا سومین برنامه ما برگزاری مسابقات فرهنگی برای جوانان منطقه با موضوع احسان و نیکوکاری خواهد بود که به نفرات برتر جوایزی نیز به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

 

کد خبر 941041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha