پیشرفت کشور جز با وحدت و انسجام ملی محقق نمی‌شود

زارع با اشاره به اینکه شهرستان رشت دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، گفت: پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف جز با وحدت، همدلی، وفاق و انسجام ملی محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» عصر امروز (یکشنبه، ۱تیر) در مراسم تکریم و معارفه فرماندار رشت که در سالن مخابرات گیلان برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران همواره قدردان خادمان خود هستند و مسئولین نیز باید با همه توان برای خدمت به مردم تلاش کنند.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رشت علاوه بر ظرفیت‌های خوبی که در حوزه زیرساخت و اقتصادی دارد، پتانسیل‌های فرهنگی والایی دارد و از این منظر شهره است، افزود: گیلان در حوزه اجتماعی نیز از دیرباز شاهد فعالیت‌های اثرگذاری بوده است.

 

وی با بیان اینکه هر پیشرفتی در جامعه حاصل تلاش گروهی، خرد جمعی و با همکاری و مشارکت عموم مردم است، تصریح کرد: حضور عموم مردم نقش بسزایی در پیشرفت یک جامعه دارد‌.

 

زارع به وجود نیروی انسانی توانمند در سطح شهرستان رشت اشاره و تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی و گروه‌های اجتماعی در رشت وجود دارد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه باید زمینه‌ساز وفاق و همدلی در کشور باشیم، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به شرایط حساس کشور و به‌منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت، باید بیش از پیش به هم‌افزایی توجه شود.

 

وی با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر در سه جبهه استکبار جهانی، معضلات اقتصادی و کرونا در حال نبرد است، تصریح کرد: پیروزی بر این مشکلات و پیشرفت کشور جز با وحدت، همدلی، وفاق و انسجام ملی میسر نمی‌شود.

 

زارع به تجربه موفق بخش بهداشت و درمان کشور در مدیریت کرونا طی چهار ماه اخیر اشاره و اذعان کرد: این موفقیت سبب شد تا رهبر معظم انقلاب در این بخش از مسئولان تقدیر و تشکر کنند.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان از جمله استان‌های بسیار موفق در اجرای تصمیمات ستاد ملی و رعایت دستورالعمل بهداشتی در حوزه کرونا است، افزود: به گواه کارشناسان و بررسی‌های انجام شده  یقین داریم به خوبی می‌توانیم این ویروس و بیماری را شکست دهیم.

 

وی تصریح کرد: همیاری، همکاری و تعاملی که اقشار مختلف مردم با دست اندرکاران مبارزه با کرونا داشتند، عامل موفقیت ما در این عرصه بود و از همین فرصت استفاده کرده و بار دیگر از همه آحاد جامعه می‌خواهم به همکاری‌های خود و رعایت توصیه های بهداشتی اعلام شده، ادامه دهند.

 

زارع گفت: در مصاف با بیکاری نیز همین رویکرد اثرگذار است و برای اشتغالزایی، راهی جز کارآفرینی و فراهم‌سازی زمینه نقش آفرینی موثر سرمایه گذاران نداریم.

 

استاندار گیلان افزود: نقشه راه توسعه گیلان مطابق با اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمین طراحی و بر این مبنا راهبرد توسعه ای شهرستان رشت تعریف شده که انتظار دارم در دوره جدید مدیریتی، به شاخص های تعیین شده برسیم.

 

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید که امسال به این نام مزین شده و سه ماه از آن نیز می گذرد، با حرکت‌هایی کند و لاک‌پشتی محقق نمی‌شود و نیازمند رشد تصاعدی در شاخص‌ها هستیم.

 

زارع  با بیان اینکه جهش تولید، یک هدف‌گذاری هوشمند برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب است، اظهار داشت: در این مسیر باید موانع، شناسایی و راهکارهای کاربردی به سرعت ارائه و به مرحله اجرا گذاشته شود.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری این نکته که عرصه امروز مدیریت کشور برای حل مشکلات اقتصادی، به تعبیر رییس جمهوری، عرصه مدیریت جهادی است، افزود: کسب موفقیت در چنین شرایطی باید مبتنی بر حفظ آرامش و ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان همه بخش‌های فعال اقتصادی دولتی و خصوصی باشد و انتظار دارم همه مدیران استان به این مهم جامه عمل بپوشانند.

 

وی به اهتمام دولت دوازدهم در ساماندهی پروژه ها و طرح های اولویت‌دار اشاره و اذعان کرد: مهمترین عامل موفقیت هر مسئولی داشتن اطلاعات کافی و اشرافیت به مجموعه اختیارات قانونی و وظیفه‌اش است.

 

کد خبر 941084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha