حضور اهل علم در محاکم قضائی بسیاری از مسائل را حل می کند

آیت الله دژکام گفت: حضور اهل علم در محاکم قضائی باعث ایجاد نوآوری، اجتهادهای جدید و ارائه پایان نامه های متناسب با نیاز های محکمه خواهد شد و بسیاری از مسائل را حل می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 1 تیر) در دیدار با رئیس کل دادگستری فارس گفت: با تلاش دستگاه قضائی استان و با حمایت از تولیدکنندگان در سال جاری، اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش در تولید فارس با جدیت دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در حوزه تولید برای اجرای احکام عادلانه باید تمام جوانب سنجیده شود تا سرمایه و حوزه تولید دچار مشکل ورشکستگی و تعطیلی نشود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: رئیس قوه قضائیه نیز نظر مساعد خود را درباره حمایت از تولید کننده و حوزه تولید در سفر به شیراز اعلام کرد و معتقدیم که ظرافت کار قاضی این است که بتواند ابعاد مختلف مسئله را بررسی کند و در مقام داوری، حکمی صادر کند که منجر به پیشرفت کشور شود.

وی با تاکید بر ایجاد اصلاحات تدریجی در حوزه تولید و اقتصاد عنوان کرد: اصلاحات باید تدریجی باشد و اگر ناگهانی بخواهیم کاری انجام دهیم دچار مشکل خواهیم شد.

آیت الله دژکام ادامه داد: اگر بخواهیم معاملات بانکی را متقوف کنیم و به سمت بورس ببریم، چند هزار میلیارد تومان پول کم داریم و نمی توان آن را به یکباره به اقتصاد کشور تحمیل کرد و توقع داریم که مدیران رده عالی، برنامه ای متناسب با توان اقتصادی کشور داشته باشند.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانه گام دوم انقلاب گفت: به گفته مقام معظم رهبری، تمامی کارهایی که انجام می دهیم، ذیل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و دستگاه قضائی نیز باید برنامه های خود را این ابعاد تعریف کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به مواردی همچون اطاله دادرسی درون سازمان قضائی کشور بیان کرد: باید در دادرسی ها با اجتهاد و تجربه عمل کرد تا در کمترین زمان به بهترین رای و نتیجه رسید و برای راه اندازی تمدن اسلامی باید اجتهادات نو داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مدت رسیدگی به پرونده ها باید یک استاندارد بر حسب قضاوت اسلامی داشته باشد و برای خاتمه یافتن عادلانه پرونده ها در بسیاری از مواقع نیاز به اجتهادات قوی تری داریم.

نماینده ولی فقیه در شیراز تصریح کرد: حضور اهل علم در محاکم قضائی باعث ایجاد نوآوری، اجتهادهای جدید و ارائه پایان نامه های متناسب با نیاز های محکمه خواهد شد و بسیاری از مسائل را حل می کند.

کد خبر 941094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha