نگاه نادرست به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود آنها را به تهدید تبدیل می‌کند

فتح‌الهی با اشاره به اینکه عدم نگاه درست به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، آنها را به یک تهدید تبدیل می‌کند، گفت: توجه به رشت باید به صورت همه‌جانبه و حمایتی در تمام حوزه‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌الهی» عصر امروز (یکشنبه، ۱تیر) در مراسم تکریم و معارفه فرماندار رشت که در سالن مخابرات گیلان برگزار شد، اظهار کرد: حضور در شهرستان رشت به عنوان یک شهرستان تاریخی و فرهنگی افتخار بزرگی برای بنده است.

 

فرماندار جدید رشت با اشاره به اینکه اصالت فرهنگی مردم رشت پس از سال‌ها، همچنان حفظ شده است، تصریح کرد: اسامی محله‌های این شهر مانند چهاربراداران و ساغریسازان از سال‌های قبل وجود داشته و همچنان برای این مردم باعث افتخار بوده و نشان می‌دهد مردم رشت به تاریخ و فرهنگ خود اهمیت می‌دهند.

 

وی با اشاره به وضعیت دو رودخانه گوهررود و زرجوب، خاطرنشان کرد: اگر به این رودخانه نگاه درستی نداشته باشیم، به یک تهدید تبدیل می‌شوند.

 

فتح‌الهی افزود: اگر نگاه ما به شهرستان رشت مانند دیگر شهرستان‌ها باشد دچار ضرر می‌شویم زیرا ظرفیت‌های موجود در این شهر مانند دانشگاه‌ها و بسیاری از مراکز خدماتی با سایر شهرها متفاوت است.

 

فرماندار جدید رشت با اشاره به اینکه فرماندار باید نگاه همه‌جانبه و حمایتی به تمام حوزه‌ها داشته باشد، تاکید کرد: درب فرمانداری بر روی همه اقشار، احزاب و مردم باز است.

 

وی اظهار کرد: مسئولان تنها مسئولیت اداری شهرستان رشت را ندارند بلکه باید در کنار افزایش فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، به کارهایی که سبب ارتقاء و توسعه شهرستان شود، توجه کنند.

 

فتح‌الهی تصریح کرد: شهرستان رشت تنها متعلق به خود مردم این شهرستان نیست بلکه متعلق به کل استان و کشور است.

 

در ادامه مراسم، «میرشمس مومنی‌زاده» به ارائه گزارش عملکرد دوران تصدی خود بر سمت فرمانداری رشت پرداخت و تاکید کرد: شهر رشت از پر تراکم‌ترین شهرهای کشور بوده و تاکنون یک هزار و ۲۵ فرصت شغلی در شهرستان رشت ایجاد شده است.

 

فرماندار سابق رشت با اشاره به اینکه نرخ با سوادی در رشت از متوسط استانی بالاتر است، افزود: در حوزه راه روستایی با جذب منابع ملی ۸۵ کیلومتر آسفالت را سال گذشته انجام دادیم و کار تعریض آسفالت راه خشکبیجار و لشت نشاء شروع شده و در دست اقدام است.

 

وی اذعان کرد: از ۱۶ پروژه اقتصاد مقاومتی، ۱۳ مورد مربوط به شهرستان رشت است که پیشرفت بیش از ۶۰ درصد داشته‌اند.

کد خبر 941110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha