غار علیصدر از جمله برندهای ملی در جذب گردشگر است

افشاری گفت: غار علیصدر همدان از جمله برندهای مطرح در سطح ملی و حتی جهانی در جهت جذب گردشگر و توسعه گردشگری در استان همدان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «حسین افشاری» صبح امروز (دوم تیر) در دیدار با مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت: غار علیصدر همدان از جمله برندهای مطرح ما در سطح ملی  و حتی جهانی  در جهت جذب گردشگر و توسعه گردشگری در استان است.

 

فرماندار همدان با بیان اینکه غار علیصدر از جمله برندهای مطرح ما در سطح ملی منطقه ای و حتی جهانی است افزود : با توجه به کاهش چشمگیر سفرها و شرایطی که با آن مواجه شدیم امیدواریم در فصل تابستان بتوانیم با کاهش محدودیتها و رعایت موارد بهداشتی شاهد رشد اقتصاد بخش گردشگری باشیم.

 

وی  یادآور شد: با توجه به عدم فعالیت ستادهای اسکان و کاهش سفرها باید با راهکارهای تشویقی و ابتکار عمل این ظرفیت برای بازدید هم استانی ها بیش از پیش فراهم شود .

 

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان نیز در ادامه این نشست گفت: با توجه به بازگشایی غار علیصدر از ابتدای خرداد ماه سال جاری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی این شرکت در راستای ایجاد تسهیلات برای هموطنان به ویژه کارکنان دولت ، سازمان ها و نهادها بلیت غار را با تخفیف 30 درصد ارائه می کند.

 

«مهدی مجیدی» خاطرنشان کرد: سال گذشته با مذاکره و نشست های دوجانبه با برخی وزارتخانه‌ها سازمان‌ها و ادارات پیرامون ارائه بسته‌های تخفیف ویژه به دنبال معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان همدان است.

 

وی با اشاره به کاهش بازدید کننده نسبت به مدت مشابه سالهای قبل و مدت محدود فصل گردشگری در استان همدان افزود: وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی به ویژه غار علیصدر و مجتمع تفریحی عباس آباد ظرفیت بزرگی برای گردشگری این استان است که باید بیشترین بهره را از آن برد.

 

مجیدی ادامه داد: در راستای معرفی غار آبی جهان به هموطنان با تنظیم تفاهم‌نامه با وزارتخانه ها و نهادها با اعطای تخفیف بلیت غار علیصدر امیدواریم شاهد توسعه بیشتر و رونق در حوزه گردشگری استان باشیم.

 

گفتنی است، علیصدر  یکی از بی نظیر ترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک دوره دوم زمین شناسی بر می گردد.

 

غار علیصدر در ۷۰ کیلومتری شمال غربی همدان و در یکی از مرتفع ترین مناطق استان در امتداد رشته کوه زاگرس واقع شده است و ارتفاع غار از سطح دریا ۲ هزار و ۱۸۰ متر است.

 

 

 

کد خبر 941177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha