شورای حکام اگر می خواهد جایگاه بین المللی اش را حفظ کند باید در تصمیم گیری هایش اصل بی طرفی را رعایت کند

حیدری با تاکید بر اینکه تمام فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قواعد و قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام گرفته است، گفت: شورای حکام اگر می خواهد جایگاه بین المللی اش را حفظ کند باید در تصمیم گیری هایش اصل بی طرفی را رعایت کند.

«شهریار حیدری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: شورای حکام اگر بخواهد جایگاه بین المللی و قانونی خودش را حفظ کند، باید اصل بی طرفی را در تصمیم گیری هایشان داشته باشد. این شورا نباید تحت نفوذ برخی از کشورهای منطقه و قدرت های جهانی که هیچ موقع در چهارچوب قوانین و قواعد بین المللی حرکت نکرده اند، اقدامی را علیه دیگر کشورها انجام دهند.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمامی فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قوانین و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است اما با کمال تاسف می بینیم که رویکردها نسبت به این اقدامات جمهوری اسلامی ایران همچنان خصمانه و جانبدارانه است که این ماحصل لابی ها و قدرت نفوذ غربی ها در آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

 

وی تصریح کرد: بارها بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید شده است و اینکه چند کشور اروپایی اقدام به صدور قطعنامه ضد ایرانی می کنند قطعا با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است و این امری مسلم و واضح است.

 

حیدری با اشاره به رای منفی چین و روسیه به این قطعنامه گفت: ما معتقدیم که باید همه کشورها به چهارچوب های بین المللی پایبند باشند چرا که این چهارچوب ها یکجانبه نیست و چند جانبه است. اگر همه این کشورها رعایت کنند، جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست اش رعایت این چهارچوب است اما اگر قرار باشد کشوری این چهارچوب ها را رعایت نکند و علیه کشوری دیگر اقدامات خصمانه انجام دهد، قطعا استراتژی ما در مقابل شان تغییر خواهد کرد و رویکرد ما با توجه به سیاست هایمان در عرصه بین الملل اتخاذ خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: هر تصمیمی که در شورای عالی امنیت ملی در رابطه با ادامه روند فعالیت های ایران گرفته شود، از پشتوانه مجلس و دولت و حاکمیت برخوردار است. ما تاکید داریم که باید قوانین و قواعد بین المللی با نگاهی منطقی، علمی و به دور از هرگونه جانبداری وضع شده باشد./

کد خبر 941182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha