رفسنجان در انتظار اخذ مجوز هنرستان هنرهای زیبا/استعدادیابی کودکان در زمینه هنر رایگان انجام می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان با تشریح فعالیت های این اداره گفت: طرح استعدادیابی کودکان رفسنجان در زمینه هنر اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان ایمان محمدآبادی دوشنبه (2 تیر ) در نشست خبری با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه حوزه هدایت، نظارت و حمایت تعریف می شود، بیان کرد: بیش از ۶۵ خدمت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان ارائه می شود که در همین راستا سعی شده از افرادی که به حوزه فرهنگ  و هنر ورود می کنند حمایت کنیم.

 

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان تصریح کرد: سعی شده که در هنر شخصیت های حقیقی به حقوقی تبدیل شوند، اینکه هنرمندان به افراد تأثیرگذار در حوزه مربوط به خودشان تبدیل شوند 8  نگارخانه خصوصی داریم که از این تعداد 2 نگارخانه در مرحله صدور مجوز است.

 

 

 

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ  و هنر با بخشداران و دهیاران تفاهم نامه هایی امضاء شده است که از حوزه کتابخوانی شروع شده و به حوزه زیرساخت های هنری و فرهنگی رسیده است؛ گفت: احداث ۵ آمفی تئاتر روباز در ۵ روستای شهرستان در دستور کار قرار دارد که یکی از آن ها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

 

محمدآبادی ادامه داد: در حوزه تئاتر ۱۵۰ میلیون تومان تفاهم نامه با شهرداری و شورای اسلامی شهر رفسنجان امضاء شد و همچنین در کنار این فعالیت انجمن سینمای جوان، کلیپ ‌هایی در حوزه جامعه ایمن با موضوع حوادث جاده ای را در حال تولید دارد.

 

 

وی تصریح کرد: سالن مجتمع افصح هجری در حال بهسازی است و صندلی ها، کف پوش و پرده های سالن آمفی تئاتر این مجتمع تعویض خواهد شد؛ این مجتمع با اینکه به بخش خصوصی واگذار شده است اما درب آن به روی هیچ هنرمندی بسته نیست.

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: سازه پلاتوی تئاتر در پارک مطهری در کارگاهی در حال ساخت است.

 

 

وی افزود: در حال گرفتن مجوز  ساخت یک هنرستان هنرهای زیبای دخترانه در رفسنجان هستیم که منتظر تائید شورای آموزش و پرورش هستیم.

 

 

 

محمدآبادی بیان کرد: طرح رایگان استعدادیابی کودکان و نوجوانان از ۱۵ تیرماه آغاز خواهد شد و والدین می توانند فرزندان خود را به یکی از آموزشگاه های هنری ببرند و استعدادشان را در زمینه هنر بسنجند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: نقشه فرهنگی شهرستان در زمینه آموزش در حال آماده سازی است و آموزشگاه های هنری جانمایی شده اند و به صورت فیزیکی و اپلیکیشن ارائه خواهد شد.

کد خبر 941385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha