فقدان صدا و سیمای استانی در شهرستان های تهران در حوزه احیای زکات تاثیرگذار بوده است

امام جمعه موقت ورامین گفت: فقدان صدا و سیمای استانی در شهرستان های تهران در حوزه های مختلف مانند احیای زکات تاثیر گذار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، حجه الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین، در دیدار با علیرضا معروفی نماینده ریاست کمیته امداد کشور در ستاد احیای زکات گفت: حوزه زکات تاثیر گذار است و ما در شهرستان ورامین از سال های قبل جدی وارد این مقوله شدیم.


محمودی ادامه داد: ما در روستاها با این عنوان وارد شدیم که به مقدار اهدا زکات معادل آن برای روستا هزینه گردد که هم حسن و هم آفت داشت.


وی نبود نیروی مناسب برای این تشکیلات احیا زکات یکی از مشکلات این حوزه دانست و گفت: برای این کار فقدان نیروی مناسب داریم و ارتباط استان هم با دفاتر نیز تاکنون ضعیف بوده است که لازم است تقویت شود.


امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: مسئولین اجرایی برای زکات اولویت خاصی قرار نمی دهند و معمولا آنرا به نفرات درجه چندم ارجاع می دهند.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران وارد شدن مدیران را برای کار در حوزه فرهنگی و ارزیابی آنان مهم دانست و گفت: می توان برای تشویق مدیران کار فرهنگی مانند مسئولین مرتبط با بحث زکات را یک آیتم مهم برای ارزیابی آنان دانست.

 

وی گفت: رسانه ها برای تشویق مردم می تواننند تاثیر گذار باشند فقدان صدا و سیمای استانی در شهرستان های تهران در حوزه های مختلف مانند احیای زکات تاثیر گذار بوده است.


محمودی فضای مجازی را در حال حال یکی دیگر جریانات تاثیر گذار ترغیب مردم برای احیای زکات دانست و اشاره کرد:یکی دیگر از ابزار تقویت این جریان فضای مجازی است و استفاده از این فضا برای تقویت  کار جهادی بسوی آماده نمودن مردم برای احیای زکات با توجه به گسترش آن مهم و تاثیر گذار می تواند باشد.


وی بیان کرد: اگر مردم بدانند که زکات برای منطقه خود و روستا هزینه کرد دارد می توان برای ترغیب این عزیزان بیشتر تلاش و ایجاد بستر نمود.


محمودی بیان کرد: بعضی دستورات و پیگیری ها باید از سطوح بالا باشد تا مسئولین پایین دستی هم جدی تر پیگیری کنند و وقتی این دغدغه در مدیران سطح بالا نباشد ما همین وضع را شاهد خواهیم بود.


امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از وضعیت مطالبات در استان تهران گفت: در استان های دیگر کشور استاندار، ائمه جمعه و مسئولین رده بالا مستقل هستند و دستورات و پیگیری ها سلسله مراتب را طی می کنند ولی در تهران با توجه به وجود وزارت خانه ها این سلسله مراتب وجود ندارد و بعضا مسئولین در شرایط کار اداری برعکس عمل می کنند.


وی گفت: می توان زکات را در شورای فرهنگ عمومی یا شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در قالب دستور آورد تا جدی تر به این مسئله پرداخته شود.

کد خبر 941426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha