۲۸۵۰ زائر گلستانی از سفر حج بازماندند

میرقاسم پور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم وزارت حج عربستان، دو هزار و ۸۵۰ زائر گلستانی از سفر معنوی حج بازماندند.

«سیدعلی میرقاسم پور» با تبریک آغاز هفته حج به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با اعلام رسمی وزارت حج عربستان به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، حج تمتع  امسال لغو شد و از این جهت حضور ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از زائران ایرانی و سایر مسلمانان جهان که خود را برای ادای مناسک حج آماده کرده بودند، از توفیق حضور در سرزمین وحی محروم ماندند.


مدیر حج و زیارت گلستان افزود: بر اساس تصمیم وزارت حج عربستان، حج امسال (سال 1441 هجری قمری) صرفا با حضور تعداد محدودی از شهروندان مقیم عربستان برگزار می شود تا امکان برگزاری این فریضه مهم اسلام با امنیت لازم و رعایت تدابیر بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی فراهم شود.


وی با بیان اینکه تعطیلی حج بعد از 80 سال رخ داده است، اظهارداشت: از صدر اسلام تا کنون نزدیک به  40 بار حج به دلایل مختلف تعطیل شده بود.


میرقاسم پور خاطرنشان کرد: پیش از اعلام تعطیلی حج امسال، سازمان حج و زیارت با بهره گیری از تمام توان و امکانات، برنامه های لازم برای این سفر معنوی اعم از؛ ثبت نام، اخذ مدارک، معاینات پزشکی، آموزش، پرداخت هزینه های سفر و غیره را برای اعزام زائران انجام داده بود و با استفاده از ظرفیت مدیران و عوامل کاروان ها و مجموعه ها خود را برای یک حج ابراهیمی آماده کرده بود.


وی با بیان اینکه دو هزار و ۸۵۰ نفر از استان گلستان در قالب 21 کاروان، 6 کاروان شیعه و 15 کاروان اهل سنت برای حج امسال ثبت نام کرده بودند، گفت: با تدابیر اندیشیده شده از سوی سازمان حج و زیارت بحث انتقال این زائران برای حج سال آینده فراهم است.


مدیر حج و زیارت گلستان تاکید کرد: زائران ثبت نامی که هزینه سفر را واریز کردند، نگران نباشند و منتظر تصمیمات بعدی سازمان حج و زیارت باشند، البته سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا آنچه به نفع و صلاح زائران است قدم بردارد و اینکه بخشنامه های مربوطه در این خصوص ازطریق مدیران کاروان ها به اطلاع زائران خواهد رسید.


وی، کمترین هزینه ثبت نام زائران را 33 میلیون و 500 هزار تومان و بالاترین آن را 37 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرد.

 

کد خبر 941573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha