ارائه مشاوره حقوقی در مساجد به عنوان راهکاری برای خدمت رسانی بهتر به مردم است

بهارلوئی با اشاره به اجرای طرح های مانند هر مسجد یک حقوقدان گفت: ارائه مشاوره حقوقی در مساجد به عنوان راهکاری برای خدمت رسانی بهتر به مردم است.

چمران بهارلوئی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با اشاره رویکرد جدید قوه قضائیه و برنامه های تحولی ریاست جدید قوه قضائیه گفت: اقدامات جهادی رئیس قوه روحیه مضاعفی بین مردم ایجاد کرده است و نورامیدی در دلها تابیده است و ادامه این حرکت جهادی در ارتقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی تأثیر مستقیم دارد.

وی افزود: در سیر برنامه های تحولی قوه قضائیه در سطح شهرستان معتقدیم که قضات باید جهادی کارکنند و کارمندان نیز دنباله رو آنها باشند تا مردم و ارباب رجوع در زمان خودش به حقشان برسند که در این راستا نیز تکریم ارباب رجوع در دستور کار قرار گرفته است .

بهارلوئی با اشاره به  طرح های خلاقانه و ایده های جدیدی را در راستای خدمت بهتر به آحاد جامعه و بهبود کیفیت و ارتقا کمیت خدمات قضائی برنامه ریزی در این زمینه گفت: راه اندازی ایستگاه مشاوره حقوقی قضایی، راه اندازی ایستگاه مطالعه کتب حقوقی، راه اندازی بنیان صیانت خانواده، راه اندازی واحد صلح و سازش در مرجع انتظامی، برگزاری نشست قضایی با وکلای شهرستان، برگزاری نشست قضایی با اصحاب رسانه شهرستان، ارائه مشاوره حقوقی بهاورژانس اجتماعی بهزیستی در خصوص پرونده های طلاق و تمکین، اطلاع رسانی در جراید و فضای مجازی برای کلاهبرداری رایانه ای؛ راه اندازی دفتر صلح و سازش در واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری از جمله این اقدامات است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق در خصوص پیشنهادات خود را در خصوص بهبود عملکردی دستگاه قضائی استان گفت: ارتباط بین قضات  با مردم در مجامع مختلف، راه اندازی جهاد حقوقی و ارائه مشاوره حقوقی در مساجد از جمله اقدامات موثر در این زمینه است.

 

کد خبر 941600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha