برداشت زیره سبز از مزارع خرامه پایان یافت

زارع گفت: برداشت زیره سبز به صورت دستی از سطح ۵۲ هکتار از مزارع خرامه پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «الهه زارع»، امروز (سه شنبه 3 تیر) با اشاره به اتمام برداشت دستی زیره سبز در خرامه به خبرنگاران گفت: برداشت زیره سبز به صورت دستی از سطح ۵۲ هکتار از مزارع به اتمام رسید.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه افزود: روستای «کوه گری» از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه با ۴۲ درصد سطح زیر کشت، رتبه نخست شهرستان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: روستاهای «کفدهک» با هشت و سه دهم هکتار، «احمدآباد» و «اسلام آباد» هر کدام با هفت هکتار،  «بیدزرد» با پنج هکتار،  «مهرآباد شاه حسینی» و «صادق آباد» هر یک با یک و نیم هکتار در رتبه‌های بعدی از نظر سطح کشت زیره سبز در خرامه قرار دارند.

زارع تاکید کرد: با پیش‌بینی‌های به عمل آمده، حدود ۱۶ تن زیره در مزارع خرامه تولید شده است و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

وی زیره را دارای خواص دارویی و صنعتی عنوان کرد و گفت: با ایجاد صنایع بسته‌بندی، فرآوری و فراهم سازی بستر صادرات علاوه بر بالا بردن درآمدهای ارزی کشور، می‌توان اقتصاد خانوارهای روستایی را بهبود بخشید.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه بیان کرد: نیاز آبی کم، دوره رشد نسبتا کوتاه و توجیه اقتصادی، جایگاه این گیاه را در الگوی کشت تثبیت خواهد کرد‌.

کد خبر 941681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha