ایجاد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی   در ۵۱ دهستان خراسان جنوبی

مودی از ایجاد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در ۵۱ دهستان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از طریق ایجاد این مراکز می‌توان از ظرفیت و توان نیروهای ماهر و تحصیل‌کرده در مزارع کشاورزی بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد مودی» پیش از ظهر امروز (3 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جایگاه قانونی و تکالیفی برعهده دارد.


رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی یک نهاد مستقل غیردولتی است که با هدف ارتقای سطح دانش کارشناسان و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی ایجاد شده است.

 

مودی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی صدور مجوز در بخش دام و طیور و کلینیک های گیاه پزشکی و فروشندگان سموم است، ادامه داد: از سال 1390 تاکنون سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی 614 موافقت اصولی در استان صادر شده که بیشترین با 136 مورد به پرواربندی است.

 

وی از صدور 623 پروانه تاسیس و 703 پروانه بهره برداری در بخش های مختلف کشاورزی در مدت یاد شده خبر داد و افزود: بیشترین پروانه تاسیس با 229 فقره مربوط به گاو شیرده و پروانه بهره برداری با 414 فقره مربوط به مرغ گوشتی است.


رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 379 پروانه تاسیس گلخانه در استان صادر شده است، عنوان کرد: تاکنون 41 واحد گلخانه به بهره برداری رسیده است که هفت واحد درخواست توسعه ارائه داده اند.

 

مودی با اشاره به نهضت گلخانه ای در استان بیان کرد: تاکنون هفت مجتمع گلخانه ای در قالب طرح نهضت گلخانه ای در خراسان جنوبی مجوز دریافت کرده است.
 

به گفته وی فارغ التحصیلان کشاورزی می توانند برای سرمایه گذاری، نظارت بر ساخت و یا تولید در زمینه نهضت گلخانه ای خراسان جنوبی ورود پیدا کنند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 2 هزار و 800 فارغ التحصیل داریم، افزود: از این تعداد یک هزار و 300 نفر عضو سامانه سانکا شده اند.

 

وی بیان کرد: در حوزه معاونت فنی و پژوهشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی تاکنون 11 مرکز شامل مرکز انتقال تکنولوژی کشاورزی غیردولتی، توان افزایی و مهارت آموزی، خدمات توسعه کسب و کارهای نوین بخش کشاورزی غیردولتی، علوم و فنون کشاورزی غیردولتی و خدمات پژوهشی کشاورزی غیرکاربردی احداث شده است.

 

مودی از راه اندازی نرم افزار آموزش مجازی تی وی رویش در استان خبر داد و گفت: در این راستا دوره های آموزشی به صورت آنلاین، آرشیوی، جزوه ای و کتاب  ارائه خواهد شد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی به پروژه استفاده از پساب فاضلاب بیرجند اشاره کرد و گفت: در این راستا زمینی به مساحت 400 هکتار در نظر گرفته شد و بین سازمان نظام مهندسی کشاورزی، استانداری و آب منطقه ای برای انتقال آب تفاهم نامه ای منعقد شده است و در اعتبارات امسال پیش بینی شده تا بتوان اقدامات اجرایی یان پروژه را آغاز کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در روستاها برای استفاده از تخصص فارغ التحصیلان بخش کشاورزی از اولویت های مهم استان است، تصریح کرد: آموزش های لازم در خصوص محصولات منطقه از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی در اختیار این افراد قرار می گیرد.

 

مودی با اشاره به اینکه 51 دهستان در خراسان جنوبی وجود دارد که حداقل در هر کدام یک مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی ایجاد خواهد شد، افزود: هدف ما این است تمام مراکز خدمات کشاورزی در داخل روستا و در کنار مزرعه باشد تا با شناسایی و استفاده از کارشناسان زبده به تولید کشاورزان کمک کنیم.

 

 

کد خبر 941725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha