۱۲۵ هزار مترمربع از اراضی دولتی داخل شهر رفسنجان رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان گفت: در رفع تصرف اراضی دولتی داخل شهر رفسنجان، در سال جاری بالغ بر ۱۲۵ هزار و ۳۱۳ متر مربع رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان ایمان شهسواری سه شنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه  و یاد و خاطر شهید بهشتی به گوشه ای از عملکرد این نهاد در رفسنجان اشاره و بیان کرد: از ابتدای تیر ماه سال گذشته تا کنون به 22 هزار پرونده در دادسرای رفسنجان رسیدگی شد و تأکید هم بر این بود که پرونده های مُسن و معوقه رسیدگی شود تا رضایتمندی مردم حاصل شود.

 

 

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان تصریح کرد: در شغبه دوم بازپرسی 90 درصد پرونده ها رسیدگی شد و 90 درصد رسیدگی به 419 پرونده در این شعبه انجام شده و در حال حاضر 60 پرونده  باقیمانده دیگر هم در حال رسیدگی هستند.

 

 

وی گفت: روز گذشته باند توزیع مواد مخدر هم در رفسنجان متلاشی شد و در این راستا 29 کیلوگرم هروئین کشف و 2 نفر دستگیر شدند؛ در حوزه آب با توجه به کمبود آب در منطقه در سال 98 تا کنون  88 حلقه چاه غیر مجاز برداشت آب پلمپ و 9 مورد رفع تصرف از رودخانه های رفسنجان صورت گرفت.

 

 

شهسواری بیان کرد: در بحث منابع طبیعی برخی از اراضی دولتی دارای ذخایر معدنی هستند و تصرفاتی صورت می گیرد که در این راستا طی یک سال گذشته 3 هکتار اراضی دولتی با تشکیل پرونده و دستور دادستانی رفع تصرف شد ضمن اینکه 31 باب کوره زغال سوزی هم بدون دستور دادستانی رفع تصرف شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در محدوده اراضی دولتی خارج از شهر هم در ابتدای امسال تا کنون 5.5 هکتار در فردوسیه، 2 هزار متر مربع در رودین سرچشمه و 3 هزار و 482 متر مربع هم در راویز رفع تصرف شد همچنین یک مورد تصرف اراضی دولتی به متراژ 993 متر مربع در سرچشمه وجود دارد که حکم رفع تصرف صادر شده و به زودی به دولت برگردانده خواهد شد.

 

 

شهسواری گفت: در مورد رفع تصرف اراضی دولتی داخل شهر هم در سال جاری بالغ بر 125 هزار و 313 متر مربع با دستور دادستانی رفع تصرف شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه 15 درصد جمعیت کیفری زندان رفسنجان کاهش یافته است؛ خاطرنشان کرد: تصویب قانون کاهش مجازات حبس و تعزیری از هفته آینده اجرایی می شود که با اجرایی شدن این قانون مجدداً کاهش جمعیت کیفری زندان را خواهیم داشت.

 

 

وی گفت: رفسنجان در سال گذشته رتبه اول کاهش جمعیت کیفری در استان را کسب کرد و در بحث مقابله با اراذل و اوباش هم طبق قانون رفتار می کنیم تا در جامعه امنیت و رضایت مندی مردم حاکم باشد.

 

 

شهسواری بیان کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر 370 خرده فروش در شهر و توابع شهرستان سال گذشته دستگیر شدند که در همین راستا 520 کیلوگرم انواع مواد مخدر هم کشف شد .

کد خبر 941805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha