بررسی بیش از ۸۰ فقره پرونده توسط بازرسی کل استان یزد

حجت الاسلام طالبی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی کل استان یزد گفت: در یک سال گذشته بیش از ۸۰ پرونده مورد بررسی و اقدام قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام احمد طالبی» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: نظارت همگانی به عنوان ابزار و بازویی برای ما است تا بوانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا و اجرا کنیم.

 

رئیس کل بازرسی استان یزد خاطرنشان کرد: خبرنگاران به عنوان نخبگان جامعه که اختیارات و اقتدارات و توانمندی های قانونی دارند باید بر این اساس مصداق امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند و به عنوان تکلیفی برای این قشر شناخته می شود.

 

وی افزود: امیدواریم قوه بتواند با سند تحول و تلاش های خود در جامعه گام های مثبتی در جهت امید بخشی به مردم داشته باشد.

 

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: نامه ها و دستورات و بخشنامه هایی که آیت الله رییسی به دستگاه بازرسی دادند کم نظیر بوده است و نشان دهنده گام های مثبت در این جهت بوده است و این نشان دهنده نگاه ویژه وی به دستگاه های نظارتی است.

 

رئیس کل بازرسی استان یزد بیان کرد: یکی از موانع موجود در این زمینه بسترهای فساد است که امیدواریم حل شود که نمونه آن در بانک ها و قوانین و مقررات و بخشنامه ها است که صدور چک بلامحل نمونه ای از بخش ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی بر اساس سند تحول در مرکز و استان اقدامات متعددی انجام داد که بحث ورود به کارخانه سازنده اتومبیل و خرید بود که به تبع در استان نیز تلاش خواهیم کرد که توقعات مردم را برآورده کنیم و حتی المقدور کمبودها را با توجه به ابعاد گسترده فعالیتی انجام می دهیم.

 

حجت الاسلام طالبی افزود: بحث پیشگیری امری مهم برای جامعه است که حدود بیش از 30 نامه هشداری در استان به دستگاه ها داشتیم و نظارت بر بانک ها، شهرداری و دستگاه ها نیز به صورت مستمر انجام می شود.

 

رئیس کل بازرسی استان یزد با اشاره به شعار سال و واحدهای تولیدی گفت: ما در استان سعی کردیم که در این جهت به واحدهای تولیدی کمک کنیم.

 

وی افزود: ما قطب تولید کاشی هستیم که بایستی صادر شود اما با مشکلاتی همراه است که درصدی از آن در استان حل می شود اما باید در کشور نیز بتوانیم آن را حل کنیم.

 

حجت الاسلام طالبی خاطرنشان کرد: 22 پرونده برنامه ای داشتیم که از سال قبل تکلیف شده بود و در کل حدود 60 پرونده موردی داشتیم که بر حسب اعلام بررسی شده است که از مجموع آنها 206 پیشنهاد، 61 گزارش ارائه شد که 120 نفر به هیات های رسیدگی به تخلفات معرفی شدند.

 

رئیس کل بازرسی استان یزد تصریح کرد: همچنین در این راستا نیز 11 گزارش کیفری داشتیم که 21 نفر به دادسرا معرفی شدند.

 

حجت الاسلام طالبی گفت: در بحث اراضی ملی نیز اقداماتی داشتیم که موجب شد مقدار قابل توجهی از منابع ملی بازگردانده شود که یک فقره آن حدود 7 هکتار در داخل شهر و 100 هکتار در خارج از شهر بود.

 

وی افزود: در بحث شهرداری نیز با ورود ما از کلاه چندصد میلیاردی بر سر شهرداری جلوگیری شود که از جمله اقدامات ما بوده است.

 

رئیس کل بازرسی استان یزد بیان کرد: ضمن این که به مدیران استان خدا قوت می گوییم اما باید مقداری سرعت عمل را بیشتر کنند و ما نیز تلاش داریم تا از حقوق بیت المال ضایع نشود و پاسخگویی به رسانه ها را وظیفه ای برای خود بدانند.

 

کد خبر 941825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha