تاکید برلزوم افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات 

 حجت الاسلام واحدی گفت: اگر درآمد موقوفات گسترش یابد می‌توان در زمینه های مختلف از جمله ایجاد اشتغال پایدار، کمک به خانواده‌های نیازمند و ... تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ظهر امروز (3 تیر) در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه گفت: یکی از مهمترین برنامه های اوقاف استان مرکزی، احیاء بیش از پیش سنت حسنه وقف و افزایش شاخص بهره وری در این حوزه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه الهی است و اولین واقف نیز حضرت محمد (ص) بوده است، افزود: موقوفات گره گشایی بسیاری از مشکلات در جامعه هستند و درآمد حاصل از آنها با توجه به نیت واقف هزینه می شود.

 

وی افزود: درآمد زایی موقوفات از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با درآمد حاصله از موقوفات می توانیم کار‌هایی از قبیل امور زراعی و ساخت و ساز انجام دهیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: وقف های جدید متناسب با نیاز روز جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و امید است واقفان باگرفتن مشاور از مشاوران ما وقف های خود را با نیازهای روز جامعه انجام دهند تا بتوانند گره گشای بخشی از مشکلات جامعه باشند.

 

حجت الاسلام واحدی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از تلاش های حجت الاسلام کرمی در دوران مدیریت این اداره گفت: بحمدالله اداره اوقاف شهرستان ساوه یکی از بهترین ادارات در سطح استان است که با برنامه ریزی‌های خوب در همه زمینه‌ها خصوصا بحث فرهنگی اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید برلزوم افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات در ساوه خاطر نشان کرد: اگر درآمد موقوفات گسترش یابد می‌توان در زمینه های مختلف از جمله ایجاد اشتغال پایدار، کمک به خانواده‌های نیازمند و ... تلاش کرد.

 

وی ایجاد اشتغال و دستگیری از نیازمندان را علاوه بر حمایت از نیازمندان سبب ریشه کنی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در فقر و مشکلات معیشتی است.

 

لازم به ذکر است در این مراسم که با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان برگزار شد، از زحمات حجت‌الاسلام حمید کرمی تجلیل و حجت الاسلام  سعید عطاالهی بعنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه  شهرستان ساوه منصوب شد.

کد خبر 941828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha