اختصاص ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به عشایر فارس در سال گذشته

بهرامی گفت: جامعه عشایر فارس با داشتن بیش از سه میلیون راس دام سبک نقش مهمی در اقتصاد و تامین نیازهای پروتئینی جامعه دارد و ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر فارس در سال ۹۸ تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (سه شنبه 3 تیر) از اختصاص 71 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر فارس در سال 98 خبر داد و به خبرنگاران گفت: جامعه عشایر فارس با داشتن بیش از سه میلیون راس دام سبک نقش مهمی در اقتصاد و تامین نیازهای پروتئینی جامعه دارد.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: بدین ترتیب برای تقویت بنیان تولید عشایر، تسهیلات زنجیره گوشت قرمز در اختیار آنها قرار گرفت تا زمینه اشتغال برای خانواده، بهبود معیشت و افزایش درآمد برای این جامعه مولد و کم توقع، فراهم شود.

وی اضافه کرد:  در سال 98 از محل صندوق توسعه ملی، مبلغ 55 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با کارمزد 10 درصد با عاملیت بانک «کشاورزی» به استان فارس اختصاص یافت.

بهرامی تاکید کرد: خوشبختانه با استقبال خوب بهره برداران و همکاری بانک «کشاورزی» و بهره گیری از سهم سایر استان هایی که امکان جذب برای آنها فراهم نبوده جمعا 60 میلیارد و 780 میلیون تومان با جذب 109 درصد صورت گرفته است.  

وی اعلام کرد: تسهیلات خشکسالی از ماده 10 و 12 به مبلغ 10 میلیارد و 320 میلیون تومان برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از خشکسالی به این جامعه اختصاص یافت که این تسهیلات در قالب شرکت های تعاونی عشایری، مدیریت بحران، گیاهان دارویی و صندوق خرد زنان که با جذب 100 درصد در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

بهرامی با اشاره به تسهیلات سال 99 برای جامعه عشایری فارس گفت: در صورت تامین  اعتبار سال جاری این تسهیلات با شرایط ذکر شده به جامعه هدف پرداخت خواهد شد. 

کد خبر 941836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha