سرمایه گذار خارجی ۸ میلیون دلار در استان سرمایه گذاری می کند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: طی هفته گذشته مراحل سرمایه گذاری ۸ میلیون دلاری در بخش فراوری معدنی استان نهایی شد و سرمایه گذار خارجی در این زمینه به صورت تامین ماشین آلات، فعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مجید درخشانی» عصر امروز سه شنبه (سوم تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، هیچ حسابی نباید روی درآمدهای نفتی باز کنیم و باید واحدهای تولیدی و مولد سازی را فعال کنیم.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی درباره تحقق درآمد استان در سال گذشته اعلام کرد: مصوب شده بود که درآمد سال ۹۸ استان ۴۳۸ میلیارد تومان باشد که از این هدفگذاری ۳۵۶ میلیارد تومان درآمدزایی محقق شد.

 

وی با بیان اینکه برای سال جاری تحقق درآمد ۴۵۸ میلیارد تومانی هدفگذاری شده است، افزود: این میزان معادل ۸۱ درصد از هدفگذاری است.

 

درخشانی با بیان اینکه بدهی دستگاه های اجرایی به پیمانکاران 351 میلیارد تومان تا پایان آذرماه سال گذشته است، گفت: اوراق تسویه، یکی از اقداماتی است که در سال جاری برای حل مشکل بدهکاری پیمانکاران به دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند از واحدهای تولیدی، کالاها و محصولات داخلی استان نیازهای خود را رفع کنند بر همین اساس گزارشی از اقدامات انجام شده تهیه و منتشر خواهد شد.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت فرابورس در تأمین مالی واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: برنامه ای شروع شده تا در نیمه دوم تیرماه تعدادی از کارشناسان و فعالان این بخش در استان حضور یابند و با واحدهای تولیدی استان گفت و گو کرده و در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند.

 

کد خبر 941934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha