دومین همایش قرآنی حوزه‌های علمیه استان تهران

دومین همایش قرآنی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان تهران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پیرامون موضوع اهمیت و ضرورت اجرای برنامه‌های ویژه قرآنی برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمد حسین کبیریان،‌ معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی مرکز حوزه علمیه استان تهران، از برگزاری دومین همایش قرآنی حوزه های علمیه استان تهران خبر داد و گفت: با تشکیل مجمع قرآن و عترت حوزه علمیه استان تهران، همایش هایی به صورت ماهانه در سطح استان تهران با حضور طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و برادران این استان برگزار می‌شود که این دومین همایشی است که در دو ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام کبیریان تصریح کرد: همایش قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان تهران سه شنبه، ششم دی سال جاری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در موضوع اهمیت و ضرورت اجرای برنامه‌های ویژه قرآنی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: گر چه در حوزه‌های علمیه استان تهران تا به حال فعالیت‌های قرآنی صورت می گرفته پرداختن به قرآن در اولویت و رأس امور مدارس نبود که یکی از مهم‌ترین اهداف مجمع قرآن و عترت حوزه‌های علمیه استان تهران،‌ ساماندهی و اولویت‌قرار‌دادن و پرداختن طلاب به صورت مطلوب به ابعاد مختلف قرآن است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در مسائل قرآنی از سوی مجمع قرآن و عترت حوزه علمیه استان تهران در سال جاری، برگزاری مسابقه قرآنی از کتاب دقایقی با قرآن حجت الاسلام محسن قرائتی در اسفند ماه بوده که در این مسابقه، طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه استان تهران شرکت خواهند کرد.

وی با تاکید بر این‌که شان و اهمیت قرآن در حدی است که باید پرداختن به علوم و فنون آن در حوزه علمیه به صورت اصل و راس مسائل علمی قرار بگیرد اظهار کرد: از دیگر برنامه ها جهت فعالیت های منسجم تر علوم قرآنی در بین طلاب،‌ قرار دادن دروس و فنون قرآنی در میان دروس اصلی طلاب خواهد بود.

حجت الاسلام کبیریان افزود: حفظ، روخوانی،‌ روانخوانی، تفسیر و دیگر علوم قرآنی در حوزه های علمیه استان تهران به صورت هماهنگ و رسمی پرداخته می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این فعالیت قرآنی منسجم با فعالیت نهاد های دیگر قرآنی موازی کاری است یا نه گفت: فعالیت های قرآنی مذکور، ویژه خود طلاب حوزه علمیه است و به صورت غیر مستقیم بر عموم مردم اثر دارد اما فعالیت های نهادهای دیگر همچون مهدها و کانون های قرآنی در سطح کشور، ویژه عموم مردم است.

اولین همایش قرآنی حوزه های علمیه استان تهران در ماه گذشته با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

پایان پیام/

کد خبر 94195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha