صوبات هیئت دولت؛ راه گشای راه اندازی رونق و جهش تولید

دهقانی دهنوی گفت: مصوبات جدید هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار راه گشای راه اندازی رونق و جهش تولید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد علی دهقانی دهنوی» عصر روز گذشته (سه شنبه 3 تیر) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با بیان اینکه مصوبات جدید هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار راه گشای راه اندازی رونق و جهش تولید است از دو نقش نظارتی دولت بر مجوزهای کسب و کار گفت و افزود: نظارت پیشینی دولت بر اساس شرایطی خاص از توان و شرایط کارآفرین حکایت دارد اما این نوع نظارت متقاضی مجوز را معطل می کند.

 

معاون وزیر اقتصاد به قسم دوم نظارت دولت پرداخت و گفت: در نظارت پسینی دولت شرایطی را معرفی و اعلام می کند که متقاضی راه اندازی کسب و کار تولیدی باید ابتدا شرایط آنرا داشته باشد. در نظارت پسینی تخلفات بیشتر است.

 

دهقانی دهنوی گفت: با توجه به اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان بر کسانی که کالای با دوام ارائه می کنند، نظارت مستمر دارد، لذا مجوز نظارت پیشین حذف شد.

 

معاون وزیر اقتصاد گفت: استعلام ها از مراکز مختلف و دریافت مجوزهای صنفی تاکنون زمانبر و حضوری بوده است. در حال حاضر تعداد زیادی از مجوزهای دستگاه های مختلف به کمک پنجره واحد به صورت کاملاً الکترونیک انجام می پذیرد.

 

او افزود: پنجره واحد مجوزهای کشور به آدرس www.G۴B.ir در اجرا سیاست‌های دولت الکترونیک و شفافیت در فرایندهای اجرایی کمک بسیار بزرگی است. بر این اساس صدور تمامی مجوزهای رسمی کشور در حوزه‌های مربوط به کسب و کار از طریق درگاهی واحد انجام خواهد شد و ارباب رجوع دیگر نیازی به مراجعه به نهادهای متعدد و ارائه مکرر مدارک کتبی خود به دستگاه‌های مختلف نخواهد داشت./

کد خبر 941984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha