انتشار آنلاین مستند مسجد تاریخی «موریش» در هند

یک وکیل هندی اقدام به انتشار آنلاین یک مستند بر اساس تاریخچه مسجد تاریخی «موریش» در شهر «کاپورت هالا» ایالت پنجاب هند کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «tribuneindia »، یک وکیل هندی به نام «هارپریت ساندو» اقدام به انتشار آنلاین یک مستند بر اساس تاریخچه مسجد تاریخی «موریش» در شهر «کاپورت هالا» ایالت پنجاب هند کرده است.

 

این مستند با حمایت موسسه توسعه گردشگری پنجاب تولید شده و در حال پخش به صورت آنلاین است.

 

دست اندرکاران تولید این مستند قبل از نمایش فیلم اظهار داشتند که این مستند برای همه ساکنان پنجاب جذاب خواهد بود زیرا زیبایی های چشمگیر و معماری متحصر به فرد این مسجد را به تصویر می کشد.

 

این مسجد مشابه مسجد مسجد «کوتوبیا» مراکش که مشهورترین جاذبه‌دیدنی و بزرگ‌ترین مسجد این کشور به شمار می رود،ساخته شده است.

 

مسجد کوتوبیا که در سال 1162 میلادی ساخته شده است به خاطر مناره بسیار بلندی که 70 متر ارتفاع دارد بسیار مشهور شده است.

 

عشق و علاقه وافر «ساندو» به عکاسی از مکان های تاریخی موجب شد تا او از وقت خود در دوران قرنطینه کرونا در هند استفاده کرده و از مسجد «موریش» بازدید کند.

 

او پس از بازدید از مسجد موریش تصمیم گرفت مستندی درباره این مسجد بسازد و زیبایی های آن را با دیگر شهروندان هندی به اشتراک بگذارد.

 

مسجد «موریش» که به دستور «مهاراجه جاگاتجیت سینگ»، آخرین مهاراجه شهر «کاپورت هالا » صادر شد در فهرست آثار ملی هند قرار داد.

کد خبر 942075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha