جریمه همراه تخریب خانه‌های فلسطینی در بیت‌المقدس

رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر اقدام به تخریب بسیاری از خانه های مسکونی متعلق به فلسطینی های ساکن شرق بیت المقدس کرده است. صهیونیستها خانه ها را به بهانه نداشتن مجوز تخریب می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر اقدام به تخریب بسیاری از خانه های مسکونی متعلق به فلسطینی های ساکن شرق بیت المقدس کرده است. صهیونیستها خانه ها را به بهانه نداشتن مجوز تخریب می کنند.

 

در هفته گذشته کمتر از 10 خانه به همین بهانه تخریب شده است که گفته می شود امکان دریافت مجوز در سال های گذشته نداشته است. فلسطینی ها بنا بر حکم دادگاه های اسرائیلی مجبور هستند خودشان خانه های خود را خراب کنند وگرنه متحمل جریمه های نقدی می شوند.

 

مرکز اطلاعات فلسطینی وادی الواه در بیت المقدس می گوید نیروهای صهیونیستی به هر بهانه ای خانه های فلسطینی را تخریب می کنند چون درصدد یهودی سازی شهر هستند. شهرداری های اسرائیلی اجازه ساخت هیچ خانه ای به فلسطینی ها را نمی دهند.

 

دیروز صهیونیستها خانه محمد الرجبی فلسطینی ساکن محله البستان در شرق بیت المقدس را خراب کردند چون مجوز ساخت نداشته است. این درحالی است که خانه الرجبی نزدیک به 20 سال گذشته ساخته شده است.

 

این فلسطینی ساکن بیت المقدس گفت: بارها برای تجدید مجوز ساخت و تعمیر خانه به شهرداری بیت المقدس مراجعه کردم ولی آنها به جای مجوز گفتند باید مبلغ 30هزار دلار پرداخت کنم.

 

در گزارش مرکز اسرائیلی اطلاعات حقوق بشری در سرزمین های اشغالی (بتسلیم) آمده است که صهیونیست ها بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۸ سالانه حدود ۵۴ منزل فلسطینی را در قدس شرقی تخریب کردند که این آمار در سال ۲۰۱۹ حدود سه برابر شده است.

کد خبر 942103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha