خدمت دهی به صاحبان اسناد دفترچه ای تا تبدیل سند به کاداستری ارائه نمی شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: اسناد دفترچه ای باید طی مدت ۵ سال تبدیل به کاداستری می شد که این مهلت در سال ۹۸ تمام شده و دیگر خدمتی به دارندگان اسناد دفترچه ای نمی توانیم ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی محمودی، پنجشنبه(۵ تیر) به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشست خبری با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۴ هزار و ۹۰۷ سند مالکیت کاداستری سال گذشته صادر شده، افزود: از سال ۹۱ تاکنون از ۱۱۴ هزار پرونده ۹۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شده است.


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان درباره ثبت اسناد مالکیت روستا توضیح داد: بنیاد مسکن به نمایندگی از روستاها اسناد آنها را جمع آوری و در اختیار ثبت اسناد قرار داده و برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن تفویض اختیار شد.



وی با بیان اینکه ثبت اسناد از ثبت سنتی وارد ثبت نوین شد و در این راستان از ۲۱ واحد ثبتی سطح استان ۱۹ واحد اسناد خود را به صورت کامل اسکن و آرشیو پرونده های آنها انجام شده؛ گفت: از این تعداد ۶ واحد اوراق خود را بارگزاری کرده و دیگر گردش فیزیکی پرونده وجود ندارد.

 



محمودی ادامه داد: بر اسای ماده ۹ قانون جامع حدنگار همه دستگاه ها موظف شدند اطلاعات توصیفی املاک خود را طی مدت ۲ سال در اختیار ثبت اسناد قرار دهند و اسناد دفترچه ای عموم طی مدت ۵ سال تبدیل به کاداستری کنند که این مهلت در سال ۹۸ تمام شده و دیگر خدمتی به دارندگان اسناد دفترچه ای نمی توانیم ارائه دهیم مگر اینکه اسناد خود را کاداستری کنند که پس از تقاضا به ثبت ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت این کار انجام می شود.

 



وی با اشاره به اینکه مساحت کل استان ۱۸ میلیون هکتار است که ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن اراضی ملی است؛ افزود: ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار تثبیت و تبدیل به کاداستری صادر شده است.



محمودی درباره شبکه ملی شمیم هم اظهار داشت: ۱۳ ایستگاه ثابت نقشه برداری در سطح استان داریم که همه دستگاه های دولتی می توانند رایگان از خدمات این شبکه استفاده کنند و ۱۰۴ کاربر معرفی و از این سامانه استفاده می کنند که تاکنون یک میلیون قطعه وارد شبکه شده که ۳۲۲ هزار قطعه تثبیت شده است.

 


وی به ثبت اراضی موقوفه، تعداد ۲۲ هزار و ۳۵۲ مورد بازداشت املاک، بیش از ۱۹ هزار رفع بازداشتی و...هم اشاره کرد و در خصوص وصول معوقات بانکی هم توضیحاتی داد و سپس اظهار داشت: حدود ۸ هزار و ۲۲۸ تغییر ثبت شرکت ها و هزار و ۴۶۶ ثبت شرکت و ۱۶۸ مورد انحلال شرکت داشتیم.



محمودی با اشاره به اینکه ۴۹۰ بازرسی از دفاتر اسناد رسمی سال گذشته در سطح استان انجام و بیش از ۴۰۰ هزار سند در بازرسی ها مورد بررسی قرار گرفته؛ گفت:  ۲۰۴ دفترخانه اسناد رسمی در استان وجود دارد که ۶۹۹ هزار و ۶۲۳ فقره سند رسمی در طول یکسال در سطح استان تنظیم کردند.

 



وی به تعداد ۱۲۰ دفترخانه ازدواج و ۳۸ دفتر طلاق و ثبت ۲۱ هزار و ۴۸۱ ازدواج و ۵ هزار و ۶۹۶ طلاق در سال گذشته و  ۲۱ هزار و ۷۲۴ وقایع ازدواج و ۵ هزار و ۶۱۰ طلاق در سال ۹۷ اشاره و بیان کرد: تعداد ۸۹ شکایت از دفاتر اسناد رسمی و ۲۶ شکایت دفاتر ازدواج و ۶ شکایت دفاتر طلاق در سال گذشته داشتیم.

 

کد خبر 942441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha