اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان کرمان برنامه های خود را ارائه دادند

شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان برگزار و تعدادی از اعضا برنامه های خود را ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مجید سجادی پنجشنبه (5 تیر) در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان کرمان گفت: هلال احمر با توجه به اینکه مؤسسه غیردولتی است اما در همه برنامه ها حضور دارد و در دهه کرامت جشن مختصری با همکاران، مسابقه علمی راجع به بازخوانی حقوق بشر آمریکایی و همچنین بیان مبانی اخلاقی و علمی امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: در واقع در دهه کرامت باید انرژی گرفت و در طول سال ذخیره کرد که بتوانیم از علم و توصیه های اخلاقی و علمی امام و اهل بیت(ع) استفاده کرد.

 

 

کمالی در این مراسم گفت: اداره کل کتابخانه های استان هر ساله به مناسبت ایام دهه کرامت برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت معرفت و شناخت سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ع) و احمد ابن موسی برگزار می کند که مهمترین و شاخص ترین برنامه ما جشنواره کتابخوانی رضوی است که در سطح ملی برگزار می شود و این جشنواره از اسفند آغاز شده و تا پایان تیر ماه ادامه دارد و عمدتاً در فضای مجازی است.

 

معاون مدیرکل کتابخانه های استان کرمان بیان کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا همه بخش های مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی برگزار می شود و تاکنون برای تبلیغات و اطلاع رسانی این جشنواره بیش از 150 کلیپ یک دقیقه ای تولید شده و در فضای مجازی و کانال های پر مخاطب منتشر شده است.

 

وی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: امسال تاکنون 85 هزار نفر در این جشنواره مشارکت کردند که در حال حاضر استان کرمان رتبه اول کشور به لحاظ مشارکت مردم دارد و تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی صورت گرفته و علیرغم مشکلاتی که مردم به لحاظ بیماری کرونا دارند اما فضای مجازی فرصت خوبی بوده و مشارکت بسیار خوبی را در این جشنواره داشتیم.

 

کمالی در ادامه گفت: نشست های کتابخوانی با محوریت منابع دهمین جشنواره که در واقع 12 عنوان کتاب برای این جشنواره پیش بینی شده است و معرفی این کتاب ها در فضای مجازی و نشست های مجازی با محوریت این منابع برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: انتشار محتوای تولید متناسب با دهه کرامت و معرفی بیش از هزار و 200 کلیپ معرفی کتاب در این ایام که مختص منابع این جشنواره بوده و یکسری برنامه های خلاقانه فرهنگی از طریق فضای مجازی نیز برگزار شده و همچنین برنامه ها، کارگاه های آموزشی و مسائل مرتبط با تکریم بنیان خانواده، تسهیل ازدواج و کارآفرینی توسط بانوان در فضای مجازی در حوزه کتابخانه های عمومی در حال انجام است.

 

 

معاون مدیرکل کتابخانه های استان کرمان خاطر نشان کرد: امیدواریم در این فرصت باقی مانده که پیش بینی ما این است تا پایان تیر بالغ بر100 هزار نفر از هم استانی ها در این جشنواره شرکت کنند؛ مردم در این جشنواره حضور یابند.

 

نماینده صدا و سیما در این جلسه با بیان اینکه در سیما 9 ویژه برنامه 60 دقیقه ای داریم که در طول دهه کرامت پخش خواهد شد، گفت: به طور کلی از اهالی هنر می خواهیم که آثار خود را در این حوزه برای ما ارسال کنند تا در برنامه ها استفاده شود.

 

وی ادامه داد: در برنامه صبح بخیر کرمان ارتباط متعددی با حرم رضوی و حرم حضرت معصومه(ع) خواهیم داشت و پخش صلوات خاصه قبل از خبر ساعت 20 داریم و همچنین سایر برنامه ها نظیر کودک و نوجوان به این موضوع خواهند پرداخت و ویژه برنامه «ره عشق» هم بعد از اذان ظهر پخش می شود.

 

 

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: سازمان تبلیغات روز ولادت حضرت معصومه(س) اهدا یکسری هدایا به دختران زیر 18 سال در حاشیه شهر و شهرستان ها که در محدودیت به سر می برند داد کهبیش از600 هدیه شامل روسری، عکس حاج قاسم و یک کتاب بود که توزیع شد و این هدیه ها مختص این ایام نیست بلکه ارتباط بعدی سازمان با این خانواده ها در دستور کار است.

 

 

معاون اداره کل اوقاف استان کرمان نیز در این جلسه گفت: اداره کل اوقاف چند برنامه شاخص در دهه کرامت انجام می دهد؛ اولین برنامه شاخص بزرگداشت 12 امامزاده در استان است یعنی ما 12 امامزاده شاخص کشوری را انتخاب کردیم که در این 12 مورد همایش بزرگداشت امامزادگان را برگزار می کنیم؛ به عنوان مثال فردا شب با کسب اجازه از ستاد استانی کرونا، در امامزاده علی سیرجان برنامه ای تحت عنوان بزرگداشت امامزاده سید علی سیرجان روی صحن امامزداه با چیدمان صندلی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهیم کرد و همچنین در 11 امامزاده دیگر این برنامه انجام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: «نسیم کرامت» در سراسر استان که 35 مورد از برنامه های ما است و راه اندازی کاروان های شادی متشکل از هئیت امنا و خدام امامزادگان در فضای باز از دیگر برنامه ها است؛ همچنین برای حمایت و تحت پوشش قرار دادن تعدادی از خانواده ها و اقشاری که در اثر کرونا آسیب دیدند 23 جامعه هدف شناسایی کردیم و مبلغی را به هر کدام پرداخت کردیم.

 

 

 

کد خبر 942527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha