آموزش های فنی و حرفه ای خراسان جنوبی به ۳۵۰۰ نفر ارائه می شود

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از ارائه آموزش های مهارتی به سه هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان استان در تابستان سال جاری خبر داد.

«حسین خوشایند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: برنامه های فنی و حرفه ای خراسان جنوبی برای تابستان سال جاری در 18 مرکز آموزش دولتی و 176 آموزشگاه آزاد در 11 شهرستان استان برگزار می شود.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: برنامه ریزی شده تا امسال برای 2 هزار نفر در بخش دولتی و برای حدود یک هزار و 500 نفر در بخش آموزشگاه های آزاد دوره های آموزشی و مهارتی اوقات فراغت اجرا می شود.

 

خوشایند با بیان اینکه دوره های آموزشی و مهارتی فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از ابتدای تیرماه در استان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، گفت: افراد علاقه مند به فراگیری و شرکت در دوره های مهارتی فنی و حرفه ای می توانند با مراجعه به پورتال فنی و حرفه ای و یا به صورت تلفنی و حضوری در این دوره ها ثبت نام و از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شوند.

 

وی افزود: بخشی از آموزش های نرم افزاری به صورت مجازی برگزار می شود ولی چون بیشتر آموزش های فنی حرفه ای مهارتی است، افراد باید با حضور در کارگاه ها، مهارت ها را فرابگیرند.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی تصریح کرد: پس از اتمام دوره های فنی و حرفه ای، به افرادی که موفق به اخذ نمره مهارتی شدند، در پایان هر دوره، مدرک اعطا می شود.

 

خوشایند بیان کرد: کلاس های اوقات فراغت فنی و حرفه ای خراسان جنوبی شامل کلاس های اتومکانیک، ترشکاری، تاسیسات، پرورش زنبور عسل، رباتیک، کارآفرینی، صنایع دستی، لوله کشی، آشپزی، تعمیر تلفن همراه، گیاهان دارویی، عکاسی، تعمیر تلفن همراه و ... می شود.

 

وی تصریح کرد: کلاس های اوقات فراغت فنی و حرفه ای استان با توجه به شیوع بیماری کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت کامل پرتکل های بهداشتی با حداقل افراد برگزار می شود.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: حداقل پذیرش افراد در کلاس های فنی و حرفه ای قبل از شیوع بیماری کرونا 12 نفر بوده ولی امسال این تعداد در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی به 6 نفر کاهش یافته است.

 

 

کد خبر 942557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha