دسترسی کاربران صنعت آب و برق به سیستم پایش و اندازه گیری هوشمند

علاء الدینی گفت: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های فناوری ارتباطات و اطلاعات سیستم پایش و اندازه گیری را هوشمند و در دسترس کاربران صنعت آب و برق قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ولی الله علاءالدینی» ظهر امروز (پنجشنبه 5 تیر) در بازدید از مرکز فهام کنتورهای شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان اظهار کرد: در حوزه لوازم اندازه گیری و هوشمندسازی یکی از کارهایی که به شرکت ساتکاب واگذار شده است یکپارچه سازی فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) ادامه داد: در شرکت ساتکاب که یکی از پنج شرکت مادر تخصصی در کشور به شمار می رود تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های فناوری ارتباطات و اطلاعات سیستم پایش و اندازه گیری را هوشمند و در دسترس کاربران صنعت آب و برق قرار دهیم.

 

علاء الدینی تأکید کرد: تمرکز اطلاعات در مجموعه وزارت نیرو و جلوگیری از دوگانگی اقدامات از دیگر اهداف بهره گیری از ظرفیت های حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

 

وی گفت: در حوزه توسعه رقابت و فناوری اطلاعات و ارتباطات و ساخت کالاهای باکیفیت داخلی وزیر نیرو مأموریتی به شرکت ساتکاب واگذار کرده است و یکی از اقدامات بسیار مهم ما در این راستا شکستن انحصار برخی از کالاهای وارداتی و یا ارتقاء کیفیت کالاها با بومی سازی دانش است.

 

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) تأکید کرد: برای حفظ بازار و توسعه رقابت وظیفه داریم که دانش تولید برخی از کالاها را در کشور بومی سازی کنیم تا کالای باکیفیت تر دست مشتری برسد.

 

علاء الدینی افزود: استان گلستان از ظرفیت علم و دانش و مراکز تخصصی خوب برخوردار است و مرکز فهام  کنتورهای شرکت توزیع نیروی برق گلستان جزو مراکز پیشروی کشور به شمار می رود و در این مرکز نرم افزاری راه اندازی شده است که قابلیت استفاده در سطح ملی را دارد.

 

وی بیان کرد: راه اندازی یک مرکز کنترل و دیسپاچینگ کشور به عنوان پایلوت در گلستان پیگیری می شود و در صورت نتیجه بخش بودن آن اتفاق خوبی در کشور در حوزه انرژی برق رقم خواهد خورد.

 

کد خبر 942570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha