بکارگیری هزار و ۲۰۰ زندانی در اشتغال‌های مولد

کشوری، گفت: در زمینه اشتغال و حرفه آموزی نیز بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در اشتغال‌های مولد به کارگیری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «عبدالمجید کشوری»، امروز(5تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام فعالیت در در زمینه اصلاح و توانمندسازی زندانیان، اظهار داشت: در این زمینه تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، نهضت سواد آموزی و دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده است.

 

مدیرکل سازمان زندان‌های لرستان خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی و کلاس های حفظ قرآن ویژه زندانیان برگزار می شود و امروز شاهد حافظان قران در جمع زندانیان هستیم.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی بین زندانیان، ادامه داد: در زمینه اشتغال و حرفه آموزی نیز بیش از هزار و 200 نفر در اشتغال‌های مولد به کارگیری شده است.

 

کشوری با بیان اینکه از دیگر محورهای زندان بانی اسلامی حاکمیت اسلامی انجمن‌های حمایتی از خانواده زندانیان است، یادآور شد: بیش از دو هزار خانواده زندانیان تحت پوشش چهار انجمن هستند و در راستای طرح کمک مؤمنانه سازمان زندان‌ها 20 میلیارد تومان در سراسر کشور اهدا شده است.

 

وی یادآور شد: در این راستا سهم استان لرستان 500 میلیون تومان بوده و در قالب کارت‌های هدیه توزیع شده است.

 

مدیرکل زندان‌های لرستان در بخش دیگری از سخنانش افزود: در زمینه تحصیل زندانیان نیز پس از مراجعه زندانیان سوابق تحصیلی آنها از طریق آموزش و پروش استعلام و مورد آموزش قرار می‌گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سه نفر از زندانیان در لرستان در حال  تحصیل در آموزش‌های عالی هستند.

 

کشوری با بیان اینکه سال گذشته 128 نفر از زندانیان  جرائم غیر عمد با بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی آزاد شدند، گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با ویروس کرونا نیز حدود سه هزار زندانی به مرخصی فرستاده شدند که بیش از 500 نفر آنها مشمول مرخصی پایان حبس شدند.

کد خبر 942571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha