قیمت‌ها بدون حساب‌وکتاب در حال افزایش است/ برای افسارگسیختگی اقتصادی چاره‌اندیشی کنید

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه امروز افسارگسیختگی در حوزه اقتصاد را شاهدیم و قیمت‌ها بدون حساب‌وکتاب در حال افزایش است، گفت: با این قیمت‌ها یک زندگی ساده هم نمی‌شود داشت چه برسد به اینکه جوانان بخواهند ازدواج کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(6تیر) در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان مازندران یکی از مهم‌ترین توصیه‌های بین ادیانی را  تقوا دانست و اظهار کرد: همه شما برادران و خواهران ایمانی‌ام و خودم را به تقوا، پاکی و پاک‌دامنی بهترین راهکار نجات سفارش و توصیه می‌کنم.

 

امام‌جمعه ساری با سفارش به تقوی الهی و پرهیزکاری گفت: تقوا را جدی بگیرید چراکه انسان باتقوا حق مردم را ضایع نمی‌کند و حرام نمی‌گوید و نمی‌شنود و جنگ‌ودعوا راه نمی‌اندازد و پاک و پاکیزه است.

 

وی با تأکید بر اینکه از مزرعه دنیا باید کالا و محصول تقوا برداشت کرد، افزود: در سبد آخرت اگر محصول تقوا نباشد امیدوارکننده نیست؛ تقواپیشه کنید تا در پرتو تقوا بتوانید عمل صالح داشته باشید وزندگی را پاک و حلال کنید.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به 6تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از این پدیده به‌عنوان بلای جهانی یادکرد و گفت: همه داعیه مبارزه با این پدیده شوم رادارند اما هرروز شاهد افزایش مواد مخدر هستیم.

 

وی با اشاره به جایگاه والای شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در حادثه تروریستی هفت‌تیر، مردانی را از دست داد که وجود هرکدام از این عزیزان برای کشور غنیمت بزرگی محسوب می‌شد، ازجمله شهیدان قاسمی، اکبری، کریمی و ناطق نوری از شهدای مازندران در حادثه هفتم تیر هستند.که در این حادثه به فیض شهادت نائل شد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران ضمن تحسین اقدامات قوه قضاییه برای مبارزه با فساد، ادامه داد: مبارزه با فساد جهش تولید را همراه دارد.

 

وی بابیان اینکه امروز افسارگسیختگی در حوزه اقتصاد را شاهدیم  و قیمت‌ها بدون حساب‌وکتاب در حال افزایش هستند، گفت: با این قیمت ارزاق یک زندگی ساده هم نمی‌شود داشت چه برسد به اینکه جوانان بخواهند ازدواج کنند. مسئولان نظارت جدی نسبت به قیمت کالاهای ضروری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به هنجارشکنی‌ها در حوزه پوشش و حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: ابتذال فرهنگی را شاهدیم خانواده‌های متدین، شهدا، آزادگان، ایثارگران، جانبازان و ... وجدانشان دردمند است که منظره‌های چندش‌آور مشاهده می‌شود هیچ نظارتی نمی‌بینیم.

 

 وی خطاب به استاندار مازندران و سایر مسئولین استانی تأکید کرد: سواحل استان مازندران نظارت شود. دست‌به‌دست هم دهید تماشاگر این ناهنجاری‌ها نباشید تا باارزش‌ها و مقدسات ما بازی کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به افتتاح کارخانه تولید چادر مشکی اشاره کرد و افزود:این خبری بسیار مسرت‌بخش است که امروز از رادیوپخش شد. باید لباس‌های وزین فراوان و ارزان باشد چرا بر البسه جلف نظارت نمی‌شود؛ باید در بخش تولید و واردات این مانتوهای غیرمتعارف نظارت جدی صورت بگیرد.

 

وی با ابراز گله‌مندی از اینکه لباس‌های متناسب و وزین برای بانوان در بازار وجود ندارد، گفت: اصناف و بازاریان نظارت کنند.باید به‌صورت ریشه‌ای این مشکل مرتفع شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی به نشست اخیر وزیر اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران در بابلسر اشاره کرد و افزود:تنگناهای اقتصادی را مرتفع کنید مطالبات جدی از وزیر اقتصاد و دارایی داشته باشید.

 

وی به پروژه نیمه‌کاره تالار مرکزی فرهنگ و هنر ساری اشاره کرد و گفت: این تالار بیش از 12سال که نیمه‌کاره است باید به‌زودی تکمیل شود.

 

امام‌جمعه ساری به کارشکنی‌های استکبار جهانی و همدستانش اشاره کرد و افزود: آمریکا و متحدانش به‌جای اینکه از خلف وعده خود شرمنده باشند هرروز در حال توطئه افکنی هستند. آلمان، فرانسه و انگلیس قطعنامه‌ای را علیه ایران مطرح کردند که این گستاخی‌ها را پایک دیپلماسی مقتدرانه و عزت محور پاسخ دهیم.

 

 

 

کد خبر 942767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha