مساجد پیشگام در رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند

حجت الاسلام شعبانی گفت: همیشه تجربه شده که مساجد در رفع مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی؛ پیشگام و پیشرو بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «حسن شعبانی» امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان این‌که رسالت انبیای، تبلیغ دین و گسترش فرامین الهی در جوامع بوده است، اظهار داشت: در این میان نقش علما بسیار مهم و حیاتی است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تشکیل حکومت اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی؛ مصداق حکومت الهی بود، گفت: در بیش از ۴۰ سال انقلاب به خوبی درک کردیم که علما در کنار اقدامات جانفشانی در کشور، مورد هجمه دشمن هم قرار گرفته‌اند. 

وی افزود: با وجود تبلیغات علیه روحانیت و هجمه دشمنان به سمت عالمای دین؛ باز هم می‌توان جایگاه عمیق علما در بین مردم و اعتماد آنها به علما را دید. 

شعبانی با بیان این‌که رویکرد جدید سازمان تبلیغات؛ حضور در متن زندگی است، گفت: معتقدیم که برای تاثیرگذاری و موفقیت در برنامه‌های مذهبی و دینی، باید همواره در کنار مردم و در بطن زندگی مردم بوده و از توان آنها برای تحقق و افزایش بهره‌وری فعالیت‌های خود استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: در بازدید شهرستانی با یک طلبه جوانی آشنا شدم که وقتی برای تبلیغ به روستایی رفته و ساکن آنجا می‌شود، متوجه مشکل آب و بیکاری جوانان شده، از این‌رو آستین‌ها را بالا می‌زند و مسأله آب شُرب را حل کرده همچنین اشتغال‌زایی با زنبورداری ایجاد می‌کند. 

وی ادامه داد: دشمن در موضوع کرونا تلاش کرد تا بگوید که دین ناکارآمد بوده و حرف‌هایش کهنه است ولی عدو شود سبب خیر، به طوریکه حسینیه و مساجد کشور محلی برای حل مشکلات کرونایی شد. 

حجت الاسلام شعبانی با تأکید بر جایگاه مساجد در حل مشکلات مردم گفت: همیشه تجربه شده که مساجد در رفع مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی؛ پیشگام و پیشرو بوده اند.

کد خبر 942769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha