اولويت اصلي در مديريت بحران، شناسايي كانون هاي بحران است

مهدوی گفت: آمادگي هاي قبل از بحران مانع بروز اتفاقات ناگوار و وارد شدن خسارت به جان و مال شهروندان و خسارت به اموال و زيرساخت هاي عمومي مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «بهروز مهدوي» عصر امروز در جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران، ضمن تبريك ميلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنين گراميداشت هفته قوه قضاييه، شناسايي و احصاء كانون هاي خطر را اولويت اصلي در مرحله پيشگيري، قبل از وقوع حوادث طبيعي دانست.

فرماندار شهرستان تبريز و رييس ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران شهرستان گفت: براي پيشگيري از بحران نياز به اطلاعات، داده ها و آمارهاي مربوطه مي باشد و لازم هست كانون هاي بحران شناسايي، احصاء و بانك اطلاعاتي آنها تهيه گردد.

مهدوي افزود: آمادگي هاي قبل از بحران مانع بروز اتفاقات ناگوار و وارد شدن خسارت به جان و مال شهروندان و خسارت به اموال و زيرساخت هاي عمومي مي شود؛ چراكه در حوزه پيشگيري اگر احصاء، برآورد و ايمن سازي صورت گيرد، قطعا وقوع بسياري از بحران ها كاهش مي يابد.

وي در ادامه بيان داشت: علاوه بر احصاء كانون هاي بحراني و آسيب پذير، گشايش مسيل ها، لايروبي رودخانه ها و جانمايي نخاله گاهها از موارد مهم آمادگي براي پيشگيري از بحران مي باشد و عدم جانمايي صحيح و بموقع نخاله گاهها باعث تبديل مسيل ها و رودخانه ها به عامل افزايش خسارت سيلابها مي گردد.

مهدوی در پایان ضمن تشكر از زحمات اعضاي ستاد، خاطرنشان كرد ارزيابي و بروز رساني امكانات و توانمندي هاي دستگاه هاي اجرايي، شرط اصلي مديريت بحران در زمان وقوع و ساماندهي پس از وقوع بحران مي باشد؛ بنابراين دستگاه هاي اجرايي بايستي با تمام ظرفيت سازماني خود براي قبل، حين و بعد از بحران آمادگي و برنامه داشته باشند.

کد خبر 941962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha