حقوق بشر آمریکایی ظلم به  بشریت است

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: حقوق بشر آمریکایی ظلم به بشریت است که عرصه را بر جهانیان تنگ کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» امروز ( 6 تیر) در خطبه‌های نماز جمعه نکا گفت: حقوق بشر آمریکایی قوانینی برای منفعت امریکا و سردمدارانش است که عرصه را برای مظلومان جهان تنگ تر کرده است.

 

امام جمعه نکا افزود: خیانت های آمریکا در یمن، فلسطین، حملات به سردشت ایران اسلامی و حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس همگی بیانگر ددمنشی آمریکا در قالب حقوق بشر آمریکایی است.

 

وی با اعلام اینکه امروز جهان علیه آمریکا و برنامه های ضد بشری او قیام کرده است، اظهار کرد: اینکه در کشوری به دلیل تغییر رنگ پوست عده ای حق نفس کشیدن نداشته باشند؛ ظلم آشکاری است که آمریکا علیه سیاه پوستان انجام می دهد و موجب خشم جهانی شده است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی  در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر این ماده افیونی که برخی از جوانان و فرشتگان این جامعه را نابود کرد؛ کار شیطانی دشمنان بوده است که اکنون باید با برنامه درست و منسجم به مبارزه با آن پرداخت.

 

وی اضافه کرد: باید تلاش شود تا دست مافیای مواد از بالا قطع شود و طرح جدیدی ارائه شود تا جوانان از این منجلاب رهایی یابند.

 

خطیب جمعه نکا با اشاره به هفتم تیر ماه و شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: به گفته امام راحل، بهشتی یک ملت و خار چشم دشمنان بود و دشمنان و منافقان از همین اندیشه های شهید بهشتی هراس داشتند و شهادت ایشان و یارانش، گامی برای اعتلای انقلاب بود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی همچنین با گرامیداشت روز امامزادگان و بقاع متبرکه در هفته پیش رو خاطر نشان کرد: حدود 5 هزار امام و امامزاده شناخته شده‌ در ایران اسلامی وجود دارد که از افتخارات کشور ما هستند.

 

وی با اظهار نگرانی از وجود برخی ناهنجاری ها در جوار امامزادگان گفت: متاسفانه در ایام تعطیلات و غیر از آن در اطراف امامزادگان، حرمت ها حفظ نمی شود که باید در این راستا احساس وظیفه کرد و برای مقابله با ناهنجاری وارد عمل شد.

 

امام جمعه نکا با اشاره به روز صنعت و معدن گفت: ایران از نظر منابع انسانی و معدنی و زیرزمینی غنی است و به دلیل عدم رعایت برخی از موارد با مشکل روبرو هستیم که باید با در دستور کار قرار دادن بررسی و رفع مشکلات، برای برون رفت از معضلات چاره اندیشی کرد.

کد خبر 942828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha