گرانی و تورم عامل نارضایتی مردم

چراغی، گرانی و تورم را عامل نارضایتی مردم عنوان کرد و گفت: گرانی ها نارضایتی های زیادی در بین مردم به وجود آورده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» امروز (6 تیرماه) در خطبه های نماز جمعه که در مصلی امام هادی (علیه السلام) شهر پاتاوه اقامه شد، ضمن توصیه خود و مومنین به رعایت تقوا و نظم در انجام امور در تفسیر آیه 28 سوره رعد، اظهار کرد: همه افراد خاطی که بعضی غافل هستند وذخطا می کنند وذبعضی عالمانه گناه می کنند به نحوی در راحتی و لذت به سر می برند، ناگهان یک اتفاق لذت و راحتی آنها را از بین می برد.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: اشخاصی به نام پیامبر می آیند و خبر از آینده می دهند که این لذت و راحتی که فراهم کرده اید ابدی نیست و روزی با مردن از بین می رود و یک تضاد و دوگانگی در وجود این انسان ها به وجود می آورد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا راحتی و لذت را انبیاء از وجود انسان های گناهکار می برند یا می خواهند به آنها لذت و راحتی دائمی را هدیه کنند، ادامه داد: از یک جهت خدا لذت و راحتی را در یاد و ذکر خود دانسته (الا بذرالله تطمئن القلوب) یاد خدا، یعنی بدانیم «هوالاول و الآخر» عاقبت امت یعنی زمانی افرادی که در این دنیا هستند فانی می شوند و او باقی، آخرین و فنا ناشدنی و از بین نرفتنی است.

 

خطبه خوان جمعه شهر پاتاوه جریان انسان های گناهکار را به آدم های بیمار تشبیه کرد و گفت: خدا در قرآن بعضی از انسان ها را بیمار معرفی می کند.

 

وی در همین راستا در تشریح آیات (100-اسراء)، 24 نجم، 15 زخرف و سوره کهف (آیه 54) اضافه کرد: در آیه 100سوره اسراء، انسان را مصر بر گناه می داند و انسان در عمل و انفاق تنگ نظر و کم کار است.

 

چراغی ضمن تاکید بر اینکه انسان آرزوهای دست نیافتی دارد، ادامه داد: انسان بی پروا و آشکارا ناسپاسی می کند و بسیار مجادله گرا است.

 

امام جمعه پاتاوه با یان اینکه درمان انسان بیمار با داروهای مختلفی است، یادآور شد: بعضی از آنها همانند آمپول درد آور و بعضی دیگر را باید با عمل جراحی کرد تا خوب شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبران انسان های خاطی و گنه کار را بنابر مریضی که دارند به یاد مرگ، معاد و قیامت می اندازند.

 

چراغی در بخش دیگری از خطبه ها گرانی و تورم را عامل نارضایتی مردم عنوان کرد و گفت: گرانی ها نارضایتی های زیادی در بین مردم به وجود آورده است .

 

امام جمعه پاتاوه تقسیم وظایف درست دستگاهی و تقسیم کار در سطح ملی را از راه های عبور از شرایط ملتهب بازار دانست و اظهار کرد: برای عبور از این شرایط ملتهب و نابسامانی اقتصادی نیاز به یک تقسیم وظایف درست دستگاهی و تقسیم کار ملی و روحیه و مدیریت جهادی و جوانانه دارد و سهم مسئولان به خصوص دولت از همه مردم بیشتر است.

 

وی هفته قوه قضائیه را تبریک و شهادت دکتر بهشتی را که به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

کد خبر 942854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha