کانون امامزاده عبدالله ملایر پیشرو در انجام فعالیت های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

حبیبیان گفت: کانون امامزاده عبد الله ملایر تا کنون در انجام فعالیت های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در ملایر به بیش از یک هزار نفر مشاوره و خدمات داده است.

«شیرین حبیبیان» در گفت وگو باخبرنگار شبستان در ملایر، گفت: کانون امامزاده عبدالله ملایر از سال ۹۵ تاسیس شده است و در حال حاضر حدود یک صد نفر عضو فعال دارد.

 مدیرکانون فرهنگی و هنری امامزاده عبدالله ملایر با اشاره به فعالیت های این کانون در حوزه های مختلف افزود: یکی از مهمترین فعالیتهای این کانون حوزه آسیب های اجتماعی جامعه و خانواده و مشاوره است و  در راستای مقابله با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر  ملایر تاکنون  اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی  برگزاری کلاس‌های مشاوره برای خانواده ها در محلات آسیب پذیر  در حوزه های مختلف به ویژه  پیشگیری از مواد مخدر را  از جمله فعالیت های این کانون در حوزه پیشگیری  از مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی برشمرد.

حبیبیان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز با شیوع کرونا  فعالت های خوبی را در فضای مجازی داشته  گفت: مشاوره به خانواده‌های بی سرپرست ،مشاوره به  خانواده ها در مورد اعتیاد حضور در محله های آسیب پذیر شهر و ....از دیگر برنامه های ما در فضای مجازی بوده است.

مدیرکانون  فرهنگی و هنری امامزاده عبدالله ملایر  گفت: تاکنون برای  بیش از یک هزار نفر در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی مشاوره انجام شده است.

 وی با بیان اینکه این مشاوره ها بیشتر در مناطق حاشیه شهر و همچنین از اقشار مختلف و آسیب‌پذیر بوده است گفت: برگزاری دو نمایشگاه شامل یک نمایشگاه در پارک چمران با عنوان نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و همچنین یک نمایشگاه به دیگر شامل دستاوردهای بهبود یافتگان در پارک سیفیه را از دیگر اقدامات این کانون برشمرد.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها با همراهی و همکاری تعدادی از افراد خیر  و مدیر کانون  انجام می‌شود گفت در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر مسوولان  هستیم.

حبیبیان به اجرای طرح یاریگران زندگی  از سوی کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی اجرا می‌شود  و امیدواریم مسئولان کانون‌های مساجد استان و شهرستان در  این زمینه ما را کمک کنند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی بهزیستی و نهادها بتوانیم  بسیاری از زنان و خانواده های در معرض خطر را که با مشکلات زیاد اجتماعی مواجه هستند از  آسیب های اجتماعی دور کنیم . پایان

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 942961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha