نیازمند پلاسمای گروه های خونی «A» و «O» مثبت کرونایی در استان اردبیل هستیم

دژکام گفت: بهبود یافتگان کرونا با اهدای پلاسمای خون خود می توانند ناجی دیگر بیماران مبتلا باشند و از مبتلایان گروه های خونی «A» مثبت و «O» مثبت در استان اردبیل دعوت می شود تا به شکرانه سلامتی خود پلاسما اهدا کنند.

«شراره دژکام» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: بهبود یافتگان کرونا با اهدای پلاسمای خون خود می توانند ناجی دیگر بیماران مبتلا باشند.

 

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل تصریح کرد: برای نجات جان بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیازمند پلاسما گروه های خونی بهبود یافتگان کرونا هستیم.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: از مبتلایان گروه های خونی «A» مثبت و «O» مثبت در استان اردبیل دعوت می شود تا به شکرانه سلامتی خود بخشی از پلاسما یا خون خود را برای بیماران نیازمند بستری در بیمارستان اهدا کنند.

 

دژکام تاکید کرد: علاقمندان می توانند به مرکز ثابت خونگیری شهرستان اردبیل واقع در جنب بیمارستان فاطمی اردبیل مراجعه کنند.

 

وی ادامه داد: پایگاه های خونگیری شهرستان های پارس آباد، مشگین شهر و خلخال نیز آماده خونگیری از اهداکننده خون است.

 

مدیر کل انتقال خون استان افزود: بهبودیافتگان کرونا در استان اردبیل می توانند با پیوستن به پویش «شکرانه سلامت» پلاسمای خود را به دیگر بیماران مبتلا به این ویروس اهدا کنند.

 

دژکام خاطر نشان کرد: اهدای خون از زمان شیوع بیماری کرونا با پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه ای به دلیل کاهش نگرانی های بیماران صورت می گیرد و تاکنون هیچ مشکل بهداشتی در زمینه آلودگی خون در استان گزارش نشده است.

کد خبر 943054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha