آمریکا بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است

حجت الاسلام چراغی پور امروز دروغ بودن ادعای دفاع از حقوق بشر در کشور آمریکا و نظام استکباری بر همگان آشکار شده است، گفت: آمریکا با جنایت هایی که بر علیه ملت های مختلف جهان روا داشته بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۷ تیر) در مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در حسینیه حضرت زینب کبری(س) اظهار کرد: از ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه آمریکای جنایتکار در طول ۴۲ سال از عمر با برکت نظام اسلامی همواره در عرصه های مختلف بر علیه نظام اسلامی جنایت های بی شماری را روا داشته است، ابراز کرد: سوقصد به  مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر در ششم تیرماه ۱۳۶۰، فاجعه هفت تیر و  شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، شهادت رئیس زندان اوین به دست منافقین در ۸ تیر ۱۳۶۰ از جمله این جنایت هاست.

 

وی بیان کرد: ترور شهید صدوقی روز 11 تیرماه سال 61 در یزد، بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیر 66  و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر در 12 تیرماه سال 67  از جمله اتفاقاتی است که توسط آمریکای جنایتکار  بر ضد ملت ایران صورت گرفته است.

 

سرپرست  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: آخرین اقدام جنایتکارانه آمریکا بر علیه ملت ایران سال گذشته روی داد که سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ترور کردند، اما امروز شاهد هستیم که در کشور آمریکا همه چیز به هم ریخته و چهره واقعی ضد بشری آمریکا برای همه جهانیان روشن شده است و ان شاالله به زودی شاهد اضمحلال آمریکای جنایتکار خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال «آمريكا، مظهر كشتار، نژادپرستي، استثمار جهاني منفورترين دولت ناقض حقوق بشر» است، ابراز کرد: ششم تيرماه با عنوان « تروريست دولتي، حامي ترور، دشمني با خارجی ها»، هفتم تيرماه با عنوان « توطئه گري، كودتا، آتش افروزي»، هشتم تيرماه با عنوان « تحريم هاي ظالمانه، نسل كشي، استفاده از سلاح كشتار جمعي»  و نهم تيرماه نيز با عنوان « نژادپرستي، بي عدالتي، خشونت»  نامگذاری شده است.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: روز دهم تيرماه با عنوان « بدعهدي، ستم گری، باج خواهي»، روز يازدهم تيرماه با عنوان « سلطه طلبي، اشغال گري، غارتگري و روز دوازدهم تيرماه و آخرين روز اين هفته نیز با عنوان « جنایت جنگي، فساد و كشتار زنان و كودكان» نامگذاري شده است.

 

حجت الاسلام چراغی پور در پایان با اشاره به اینکه همزمان با هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مراسمات ویژه ای در سطح استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هفد اصلی از اجرای این برنامه ها آشنایی اقشار مختلف مردم با چهره واقعی و ضدبشری آمریکا به عنوان مدعی دروغین حقوق بشر در جهان است.

کد خبر 943067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha