مخالفت اتحادیه اروپا با درج نام حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی

اتحادیه اروپا با درخواست کنگره آمریکا برای درج نام حزب الله لبنان در فهرست سازمان های تروریستی مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، نمایندگان دو حزب دمکرات و جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و مجلس سنا روز جمعه( شش تیر 1399) از اتحادیه اروپا خواستند تا نام حزب الله لبنان را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهند و فعالیت های آن را در این قاره ممنوع کنند.

 

اعضای کنگره در این نامه که با نظارت «مارشا بلکبرن» سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی، «جکی روزن» سناتور دموکرات ایالت نوادا، «تد دویچ» نماینده دموکرات فلوریدا نوشته شد، اعلام کردند: "ایالات متحده آمریکا هنوز به مبارزه با تروریسم جهانی و عوامل آن پایبند است و ما از متحدان و شرکای خود می خواهیم به این تلاش بپیوندند. به همین دلیل از اتحادیه اروپا می خواهیم که حزب الله را به طور کامل یک سازمان تروریستی بداند."

 

اتحادیه اروپا در سال 2013 میلادی شاخه نظامی حزب الله را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد، اما به شاخه سیاسی حزب الله اجازه فعالیت داد.

 

در آوریل گذشته، آلمان نخستین کشور اروپایی بود که شاخه سیاسی حزب الله را علاوه بر شاخه نظامی اش در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد تا به کشورهایی مانند کانادا، انگلیس، پاراگوئه و آرژانتین بپیوندد.

 

ایالات متحده آمریکا حزب الله را از سال 1997 در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است.

 

کنگره آمریکا این نامه را به هیئت اتحادیه اروپا که در واشنگتن حاضر است، ارایه کرد. اما سخنگوی این اتحادیه در پاسخ به این نامه اعلام کرد: شاخه سیاسی حزب الله بخش جدایی ناپذیر از عرصه سیاسی لبنان است.

 

این سخنگو افزود: باتوجه به پیچیدگی توازن سیاسی در لبنان و وضعیت بی ثبات در این منطقه، اتحادیه اروپا هنوز معتقد است که مشارکت در گفتگوی سازنده با همه احزاب سیاسی موجود در لبنان کلیدی برای ثبات و پایداری در این کشور است.

 

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا همکاری خود را با همه ارکان دولت لبنان ادامه خواهد داد.

کد خبر 943118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha