گشاده‌رویی مدیر در مواجهه  با مردم از اصول مدیریت اسلامی است

آیت‌الله فلاحتی یکی از اصول مدیریتی انسانی و اسلامی را گشاده‌رویی مدیر در مواجهه مردم دانست و گفت: مدیر باید به شکلی خندان و بشاش باشد که ملاقات‌ کنندگان احساس کنند می‌توانند سخن خود را به زبان آورده و مطالب‌شان را مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (شنبه، ۷ تیر) در جلسه ماهانه تفسیر نهج البلاغه که در جمع کارکنان و معلمان آموزش و پرورش گیلان در مسجد قدس رشت برگزار شد، اظهار کرد: مدیران و مسئولان در نظام دینی و حتی در جامعه غیر مسلمان، توصیه به گشاده‌رویی نسبت به مردم شده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان یکی از اصول مدیریتی انسانی و اسلامی را گشاده‌رویی مدیر در مواجهه با مردم دانست و افزود: مدیر باید به شکلی خندان و بشاش باشد که ملاقات‌ کنندگان احساس کنند می‌توانند سخن خود را به زبان آورده و مطالب‌شان را مطرح کنند.

 

وی با بیان اینکه مردم باید بتوانند مدیران و مسئولان جامعه را ملاقات کنند، خاطرنشان کرد: زمانی که یک مسئول به مناطق دوردست می رود، برای مردم آن منطقه قابل توجه و ارزشمند است.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه اسلام برای مسئولی که با گشاده‌رویی با مردم مواجهه شود پاداش بسیاری در نظر گرفته است، تصریح کرد: در روایت آمده که گشاده‌رویی در چهره مومن برای صاحب آن بهشت را به ارمغان می‌آورد و به لحاظ روانشناختی افراد گشاده‌رو دارای روح و روان سالم هستند.

 

امام جمعه رشت، رعایت حدود و مرزها در گشاده رویی را لازم و ضروری ذکر کرد و یادآور شد: اگر گشاده‌رویی موجب سبکی انسان شود باید از آن خودداری کرد زیرا شوخی بی مورد در ایمان انسان تاثیر می‌گذارد.

 

وی با بیان اینکه داشتن نیم نگاه و نگاه مساوی در مواجهه با مردم توسط مدیر و مسئول مهم است، تصریح کرد: داشتن نیم نگاه بین ارباب رجوع باید به طور مساوی باشد.

 

آیت‌الله فلاحتی تربیت یک انسان را ارزشمندتر از تابیدن نور خورشید به پهنه کره زمین طبق روایات عنوان کرد و افزود: انسان سازی در سایه انسان شناسی محقق می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انسان‌ها هنگام ملاقات با شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، علمی و اقتصادی دوست دارند مورد توجه قرار گیرند، بیان کرد: تفقد و احوال‌پرسی از افراد پیش نیاز یک مدیر و مسئول است.

 

وی بر داشتن نگاه مساوی نسبت به همسر و فرزند در منزل تاکید کرد و یادآور شد: مدیر و مسئولی در جامعه به موفقیت می‌رسد که در خانه موفق باشد.

 

آیت‌الله فلاحتی سیاست را عبارت از تدبیر در منزل دانست و خاطرنشان کرد: کسی که افسارگسیخته زندگی می کند، نمی‌تواند در جامعه مدیر موفقی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه یکی از عوامل عمده بزهکاری اجتماعی فرزندان دختر و پسر، نداشتن میدان سالم برای نگاه مهرآمیز پدر و مادر در خانه است، اذعان کرد: خانه باید در نگاه و رفتار برای فرزندان، کانون مهر و محبت باشد.

کد خبر 943247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha