آموزش عموم مردم در زمینه ویروس کرونا از وظایف مراکز و شبکه‌های بهداشت است

علوی آموزش عموم مردم را از وظایف مراکز و شبکه‌های بهداشت در زمینه ویروس کرونا برشمرد و گفت: این مجموعه‌ها باید محتواهای آموزشی را در جهت ارتقای دانش مردم تهیه و منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «سید محمد علوی» امروز (شنبه ۷ تیر) در نشست بررسی مسائل بهداشتی شهرستان اندیمشک، با اشاره به اینکه مسئولان باید به وظایف خود عمل کنند اظهار کرد: با توجه به وظایف مختلف در مقابل هر اپیدمی و اتفاق، در درجه اول مردم نقشی اساسی دارند و تا مردم رفتار خود را تغییر ندهند، کنترل این بیماری غیرممکن است.

 

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: دومین نقش را وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بر عهده دارد و در قسمت تشخیص بیماری و درمان ۱۰۰ درصد به آن مربوط می‌شود.

 

وی اذعان داشت: بیمارستان‌ها نیازمند حمایت و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف جهت ارائه و تامین خدماتی از جمله برق، آب، سرویس، دفع زباله‌ها و پسماندها و... هستند.

 

علوی آموزش عموم مردم را از وظایف مراکز و شبکه‌های بهداشت در زمینه ویروس کرونا برشمرد و تصریح کرد: این مجموعه‌ها باید محتواهای آموزشی را در جهت ارتقا دانش مردم تهیه و منتشر کنند.

 

وی عنوان کرد: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی باید در صنوف، مطب‌ها، مراکز پیشخوان دولت، ادارات و ... توسط بهداشت انجام شود و در صورت عدم اجرای این پروتکل‌ها، به مسئولان مربوطه گزارش دهند.

 

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی در صنوف و سایر اماکن دارای قسمت‌های صاحب صنوف، محل صنوف و عموم مراجعه کنندگان هستند که باید نسبت به انجام و رعایت این پروتکل‌ها بی تفاوت نباشند.

 

وی ادامه داد: بهداشت وظیفه غربالگری را بر عهده دارد و باید اقداماتی از جمله غربالگری موارد، تست و پیدا کردن، جداسازی و بستری کردن بیماران و افراد آلوده را انجام دهد.

 

علوی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌هایی که افراد مبتلا به کرونا دارند زیر خط فقر و دارای مشکلات معیشتی برای قرنطینه خانگی هستند اضافه کرد: نهادها و سازمان‌های خیر باید بسته‌های معیشتی و خدماتی را تهیه و در اختیار این افراد قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه با اجباری کردن فرهنگ استفاده از ماسک می‌توانیم این فرهنگ را غالب بر جامعه کنیم گفت: مسئولان وظیفه دارند ماسک را به اندازه کافی و قیمت مناسب در اختیار مردم بگذارند و لازم است برخی نهادها مانند فنی و حرفه‌ای، نحوه ساخت ماسک در منزل را به عموم مردم آموزش دهند.

 

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم افزایش نظارت‌ها تاکید کرد و یاد آور شد: توصیه‌ها و آموزش‌های بهداشتی باید در ابعاد مختلف توسط خانه‌های بهداشت، سفیران سلامت و رابطان و کارشناسان بهداشت به عموم مردم ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش باید در مردم ایجاد انگیزه کند و این انگیزه منجر به تغییر رفتار شود خاطر نشان کرد: آموزشی که تغییر رفتاری را در پی نداشته باشد، نشان می‌دهد که آن آموزش بی‌فایده بوده است.

 

کد خبر 943271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha