۷ هزار نفر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۷ هزار نفر از آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا که مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مهرداد جهاندیده» در کارگروه تخصصی اشتغال در زاهدان بیان داشت: بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا به استان اختصاص یافته است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: 11هزار نفر در استان در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده اند و از این آمار حدود 7 هزار نفر که  مشمول قانون کار و هم قانون تامین اجتماعی هستند به سازمان تامین اجتماعی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 معرفی شده اند.

 

جهاندیده گفت:  بنگاه های اقتصادی به ازای هر نفر شاغل بیمه شده مبلغ 12 میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند که این مبلغ برای بنگاهی که با تصمیم ستاد ملی کرونا تعطیل شده اند به ازای هر شاغل بیمه شده 16 میلیون تومان است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: تا کنون 15 هزار 59 طرح اقتصادی مشمول دریافت این تسهیلات شده اند تا کسب و کار های آنها رونق دوباره بگیرد.

 

جهاندیده گفت: متقاضیان این طرح پس از دریافت پیامک به سامانه کارا مراجعه کنند و درخواست خودشان را ثبت کنند و در ادامه روند زمان معرفی به بانک و دریافت تسهیلات را دنبال کنند.

کد خبر 943306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha