کنترل ویروس کرونا با تغییر رفتار مردم امکان‌پذیر است

علوی با اشاره به اینکه کنترل ویروس کرونا با بالا رفتن آگاهی و دانش بهداشتی و تغییر رفتار مردم امکان‌پذیر است گفت: مردم باید علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تخلفات را به مسئولان زی ربط اطلاع دهند.

«سید محمد علوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش اساسی در ارتقای دانش مردم دارند اظهار کرد: کنترل ویروس کرونا با بالا رفتن آگاهی و دانش بهداشتی و تغییر رفتار مردم امکان‌پذیر است.

 

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: رفتار مردم شامل رعایت بهداشت فردی، شست‌و‌سوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از حضور در اماکن پرتجمع و پردد است که اگر این رفتار انجام شود، می‌توانند زندگی عادی خود را داشته باشند و از ویروس کرونا در امان بمانند.

 

وی با بیان اینکه نمونه‌گیری در مراکز ۱۶ ساعته انجام می‌شود و مرکز بهداشت آنها را تعیین می‌کند اذعان داشت: شهروندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و راهنمایی‌های لازم در رابطه با ویروس کرونا و محل‌های نمونه‌گیری در شهرها را دریافت کنند.

 

علوی با اشاره به اینکه وضعیت استان خوزستان با روزهای گذشته فرقی نکرده است تصریح کرد: ما اکنون در حال گذر از مراحلی هستیم که آلودگی در استان بالا است و برخی از شهرها مثل اندیمشک وضعیت قرمز دارند.

 

وی خطر انتشار عفونت را در مناطق قرمز بسیار بالا دانست و خاطر نشان کرد: تمامی مردم باید علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تخلفات موجود در این زمینه را به مسئولان زیربط اطلاع دهند.

 

کد خبر 943368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha